نتایج یك بازبینی تحقیقاتی جدید نشان داد كه بین واكسیناسیون‌های دوران كودكی و ابتلا به اوتیسم هیچ ارتباط علمی وجود ندارد.

در این تحقیق تمام واكسن‌های مختلفی كه در دوران كودكی تزریق می‌شوند از این جنبه مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند.

پژوهشگران تاكید كردند كه بر اساس این بازبینی‌ها هیچ ارتباط علمی مورد تایید بین واكسیناسیون‌های كودكی و افزایش خطر ابتلا به اوتیسم وجود ندارد. به لحاظ تعریفی بروز اوتیسم قبل از سن 3 سالگی صورت می‌گیرد.

به گفته پژوهشگران؛ تاكنون عامل بدیهی و آشكار این اختلال روانی شناسایی نشده است. محققان در تلاش هستند كه ارتباط عوامل مختلف را با احتمال بروز این بیماری را بررسی و آشكار كنند.

در مورد واكسن هیچ رابطه‌ای در این زمینه مشاهده نشده است. این بازبینی روی تاثیر واكسن در پاسخ به یك مقاله انگلیسی مربوط به 10 سال پیش صورت گرفت كه در آن دانشمندان ادعا كرده بودند تزریق واكسن MMR با بروز اوتیسم ارتباط دارد.

انتشار این مقاله در آن زمان توجه بسیاری را جلب كرد و در انگلیس واكسیناسیون MMR‌ به میزان قابل توجهی افزایش یافت كه در نتیجه آن طی دهه آینده شمار مبتلایان به سرخك به میزان زیادی بالا رفت. در واكنش به افزایش نگرانی‌ها در این زمینه در آمریكا متخصصان انگلیسی و آمریكایی در سازمانهای مهم بهداشتی در كشور بازبینی‌های اخیر را انجام دادند و در نهایت اعلام كردند كه چنین خطری كودكان را تهدید نمی‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha