یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 176909

محققان دریافتند زمانی که حمله قلبی ناگهان رخ می دهد افرادیکه توسط رهگذران احیا می شوند با شرایط بهتری نجات می یابند .

سلامت نیوز: محققان دریافتند زمانی که حمله قلبی ناگهان رخ می دهد افرادیکه توسط رهگذران احیا می شوند با شرایط بهتری نجات می یابند . 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، احیای قلبی ریوی (به انگلیسی: CardioPulmonary Resuscitation) سی. پی. آر,شامل اقداماتی است که برای بازگرداندن اعمال حیاتی دو عضو مهم قلب و مغز در فردی که هوشیاری خود را از دست داده٬ انجام می‌شود و تلاش می‌شود تا گردش خون وتنفس به طور مصنوعی تا زمان برگشت جریان خون خودبخودی بیمار برقرار شود.
 
تنفس دهان به دهان را فراموش کنید. این روش کارشناسی شده روش صحیح انجام این عمل نجات بخش است.
 
حمله قلبی زمانی رخ می دهد که قلب ناگهان از حرکت ایساتده و  خون رسانی به مغز و سایر اندامها متوقف می شود. اگر حمله قلبی برطرف نشود ظرف چند دقیقه شخص می میرد.
 
طبق مطالعه جدید ی که در مجله  انجمن پزشکان آمریکا (The Journal of the American Medical Association) منتشر شد در حقیقت تنها در حدود 10 درصد از کل افرادی که در محیطی خارج از بیمارستان دچار حمله قلبی می شوند بدون آسیب به مغز نجات پیدا می کنند. اما اقدام به موقع می تواند فرشته مرگ را دور نگه دارد. محققان دریافتند زمانی که حمله قلبی ناگهان رخ می دهد افرادیکه توسط رهگذران احیا می شوند با شرایط بهتری نجات می یابند .  
 
اما روش اجرای عملیات احیا در چند سال اخیر تغییر کرده است. دیگر مجبور نیستید مانند گذشته از تنفس دهان به دهان برای مصدومان استفاده کنید.  
 
دکتر وینای نادکارنی ( Vinay Nadkarni ) سخنگوی جامعه قلب آمریکا می گوید افراد غیر کادر پزشکی که عملیات احیا را برای مصدومان حمله قلبی انجام می هند اگر از تنفس دهان به دهان استفاده نکنند موفق ترند.  
 
طبق گزارش نشریه جامعه جراحان افرادی که تنها ماساژ قلبی عملیات احیا را انجام می دهند این کار را سریعتر آغاز کرده و فشار بیشتری را با توقفهای کمتر بر قفسه سینه وارد می کنند.
 
چطور عملیات احیا را به روش صحیح انجام دهیم
 
قبل از انجام هر کاری با اورژانس تماس بگیرید. سپس تنها ماساژ قلبی را انجام دهید. کنار فرد زانو بزنید و پاشنه یک دست را روی قفسه سینه مصدوم گذاشته و دست دیگر را روی دست اول بگذارید. سپس سریع و محکم فشار دهید. و با گفتن "زنده بمان" پمپاژ را ادامه دهید . گام این آهنگ 100 بار در دقیقه است که برای گردش اکسیژن موجود در خون مصدوم کافی است و مانندعملکرد قلب است.
 
دکتر نادکارنی می گوید: احیاء یک تمرین ورزشی است وحتی ورزشکاران نیز پس از 2 دقیقه از انجام آن خسته می شوند.
 
سعی نکنید که به تنهایی این کار را انجام دهید نگه داشتن سرعت و فشارثابت ضروری است. به جای آن از فرد  کناریتان بخواهید تا رسیدن کمک یا تا زمانیکه شما خستگی در کنید جای شما را بگیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha