قائم مقام وزیر بهداشت در استان مرکزی از بدهی سنگین دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد و گفت: تا پایان مردادماه، حجم بدهی این دانشگاه که بخشی از آن متعلق به سال‌های گذشته است به 15 میلیارد تومان رسید.

مجید رمضانی در گفتگو با مهر در اراک گفت: این مسئله، به گونه‌ای است که حقوق برخی از پزشکان تا 12 ماه نیز به تاخیر افتاده که ادامه همکاری پزشکان با دانشگاه به دلیل تعامل مناسب آنان با مسئولان دانشگاه و حس تعهد پزشکان نسبت به سلامت مردم بوده است.

رمضانی به طلب دانشگاه علوم پزشکی اراک از بیمه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی سه میلیارد و 300 میلیون تومان، خدمات درمانی یه میلیارد و 300 میلیون تومان، نیروهای مسلح 427 میلیون تومان و بیمه ایران 11 میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی بدهکار هستند.

وی با اشاره به اینکه بیمه خدمات درمانی استان در روزهای اخیر دو میلیارد تومان از بدهی خود را تاکنون پرداخت کرده است، گفت: با وجود تصویب بودجه چهارمیلیارد تومانی برای اجرای طرح توسعه بیمارستان ولی‌عصر اراک به دلیل کاهش 30 درصدی بودجه کشور، اعتبار در نظر گرفته شده با کاهش یک میلیارد و 200 میلیون تومانی روبه‌رو شده است.

رمضانی مشکل بیمارستان ولی‌عصر و طرح توسعه آن را کافی نبودن بودجه و ابلاغ دیر هنگام بودجه‌های در نظر گرفته شده دانست و گفت: برای اجرای به موقع و تبدیل کردن بیمارستان ولی‌عصر اراک به مرکز درمانی مناسب و توانمند باید سالانه به این طرح 10 میلیارد تومان اختصاص یابد که با وجود پیگیری‌های مکرر تاکنون چنین مبلغی به این مرکز درمانی اعطا نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: اعتبار سال جاری در نظر گرفته شده برای توسعه این بیمارستان در طول یک سال به دانشگاه اختصاص می‌یابد، بنابراین نمی‌توان این بودجه را در یک مرحله دریافت کرد و باید اعتبارات مربوط به این طرح را در یک سال هزینه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha