انجمن منسا عضویت اسکار ریگلی دو ساله با ضریب هوشی 160، هوشی برابر هوش انیشتین و استفان هاوکینگ را در این انجمن به عنوان یکی از جوانترین اعضا تایید کرده است.

کودکی دو ساله به نام اسکار ریگلی به عنوان جوانترین عضو انجمن منسا، قدیمی ترین، بزرگترین و مشهورترین انجمن برای افراد با ضریب هوش بالا انتخاب شد. سطح IQ در این کودک با ضریب هوشی آلبرت انیشتین و استفان هاوکینگ برابری می کند.

مقامات مرکز کودکان نابغه اعلام کردند IQ اسکار دو ساله حداقل 160 است. امتیاز وی در آزماشیهای هوش استنفورد-باینت "خارج از چارچوب" اعلام شد زیرا این تست نمی تواند امتیازی بالاتر از 160 را برای شرح میزان هوش افراد ارائه کند.

پدر اسکار که متخصص حوزه فناوری اطلاعات است می گوید "اسکار به تازگی با همسرم درباره چرخه تولید مثل پنگوئنها سخن گفته است. او همیشه در حال سوال پرسیدن است، همه خانواده ها دوست دارند باور کنند که فرزندانشان فردی ویژه است اما ما واقعا همیشه می دانستیم که خصوصیتی ویژه و خاص در اسکار وجود دارد.

پدر 29 ساله اسکار می گوید: "من کاملا در انتظار روزی هستم که اسکار مرا سبک مغز و ساده خطاب کند." مادر این کودک دو ساله نیز معتقد است از سن 12 ماهگی کاملا آشکار بود که او کودکی باهوش است، به گفته هانا 26 ساله اسکار در آن سن به شکلی باور نکردنی نسبت به محیط اطرافش آگاه بود. دامنه لغات این کودک به گفته مادرش بسیار کامل و وسیع بوده و وی در سن دو سالگی می تواند جملات بسیار پیچیده بسازد، همچنین اسکار از سن 9 ماهگی سخن گفتن را آغاز کرده است.

اسکار کوچک اکنون هزاران لغت را فرا گرفته است و می تواند در حین گوش کردن به سمفونی های موسیقی کلاسیک، نام تمامی سازهای موسیقی حاضر در ارکستر را بیان کند. وی علاقه زیادی به موسیقی نشان می دهد و از پدر و مادر خود برای هدیه کریسمس تقاضای یک ساکسیفون کرده است.

پیتر کانگدون دکتری که توانایی اسکار را کشف کرده است از توانایی وی به عنوان هدیه ای یاد می کند که به او قابلیته های منحصر به فرد داده است. همچنین رئیس انجمن منسا عضویت اسکار ریگلی را در سن دو سال و پنج ماه و 11 روز در این انجمن تایید کرده است.

بر اساس گزارش تلگراف، تا کنون جوانترین عضو این انجمن الایس تن رابرتز بوده است که با ضریب هوشی 156 در سن دو سال و 4 ماه و 14 روز به عضویت این انجمن درآمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha