معاون درمان وزیر بهداشت اعلام کرد پیشنهادهای این وزارتخانه، بیمه ها و نظام پزشکی درباره تعرفه های سال ۹۵ به شورای عالی بیمه ارسال شده و فردا (دوشنبه) شورا دراین باره تصمیم گیری می کند.

تصمیم گیری برای تعرفه های پزشکی سال ۹۵ ؛ فردا

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت اعلام کرد پیشنهادهای این وزارتخانه، بیمه ها و نظام پزشکی درباره تعرفه های سال ۹۵ به شورای عالی بیمه ارسال شده و فردا (دوشنبه) شورا دراین باره تصمیم گیری می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمدآقاجانی با بیان این مطلب گفت: فردا جلسه شورای عالی بیمه سلامت برای تعیین تکلیف تعرفه های پزشکی سال ۹۵ تشکیل می شود. پیشنهادهای مختلفی به این شورا ارائه شده است و هنوز نمی توان در مورد وضعیت تعرفه های سال آینده پیش بینی دقیقی داشت و قرار نیست تا قبل از تصمیم گیری در این مورد پیشنهادهای ارائه شده اعلام شود.
وی که با ایرنا گفتگو کرد در واکنش به اینکه ظاهرا بیمه ها پیشنهاد افزایش حدود پنج تا شش درصدی و وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی پیشنهاد رشد حدود ۲۰درصدی را برای تعرفه های پزشکی سال آینده ارائه کرده اند، گفت: بله همین طور است و باید ببینیم فردا شورای عالی بیمه چه تصمیمی می گیرد و به کدام پیشنهاد رای می دهد.
احمد میدری، معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی بیمه هفته گذشته گفت: شورای عالی بیمه طرفدار رشد حداقلی تعرفه های پزشکی است.
وی افزود: پیشنهادهای مختلفی از طرف نهادهای مختلف از جمله بیمه ها، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت برای تعرفه های پزشکی سال ۹۵ به شورای عالی بیمه آمده است که این پیشنهادها از پنج یا شش درصد از طرف بیمه ها شروع می شود و تا حدود ۲۰ درصد ادامه دارد.
میدری افزود: میزان افزایش تعرفه های پزشکی سال آینده به میزان بار مالی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی تقبل می کند و میزان افزایش سطح دستمزدها بستگی دارد، چون بخش عمده درآمد سازمان های بیمه گر از محل حق بیمه هایی است که میزان آن به سطح دستمزدها بستگی دارد.
دبیر شورای عالی بیمه سلامت کشور گفت: دبیرخانه شورای عالی بیمه طرفدار کمترین رشد تعرفه های پزشکی تا حدی است که به بخش درمان کشور آسیب نخورد.
میدری با اشاره به کسری بودجه بیمه ها افزود: با توجه به اینکه تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی طی دو سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، اولویت اول شورای عالی بیمه این است که بتوانیم کسری های ناشی از افزایش تعرفه های پزشکی را که در دو سال گذشته برای بیمه ها به وجود آمده، جبران کنیم.
وی ادامه داد: امیدواریم جلسه تعیین تعرفه های پزشکی سال آینده تا قبل از پایان سال تشکیل شود و بتوانیم تعرفه های سال ۹۵ را قبل از شروع سال اعلام کنیم.
تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال گذشته با ابلاغ کتاب جدید ارزش های نسبی خدمات سلامت در پاییز سال ۹۳ به طور متوسط حدود ۱۲۰ درصد رشد پیدا کرد و بعد از آن این تعرفه ها برای سال ۹۴ نیز بار دیگر با افزایش حدود ۹ درصدی بالا رفت.
افزایش متوسط بیش از ۱۲۰ درصدی تعرفه های پزشکی طی دو سال گذشته در حالی انجام شد که بودجه سازمان های بیمه گر در سال ۹۴ حدود ۱۵ درصد رشد داشت و به همین علت، سازمان های بیمه گر اکنون با کسری بودجه بیش از شش هزار میلیارد تومانی و عقب ماندگی چند ماهه در پرداخت مطالبات مراکز درمانی مواجه شده اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha