دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 17700

مدیركل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت گفت: سالیانه با ارزشی نزدیك به 600 میلیون دلار، عملیات تجاری تجهیزات پزشكی در كشور انجام می‌شود كه یك پنجم آن از طریق محصولات تولید داخل تامین می‌شود.

دكتر مسائلی در گفت وگو با ایسنا، افزود: در حوزه تولیدات داخل، محصولات و تجهیزات پزشكی كشور در سنوات گذشته موفق شده در زمینه ارتقای كیفی به نقاط مثبتی دست یابد.

وی ادامه داد: در همین راستا ظرف سال گذشته 120 گونه از این محصولات تولید داخل كشور توانستند استانداردهای اتحادیه اروپا را به دست آورند.

مسائلی یادآور شد: در حال حاضر هیچ گونه مشكلی در خصوص ورود تجهیزات پزشكی به كشور نداریم و ما در جایگاه نظارت و حاكمیت، بر ورود گسترده تجهیزات پزشكی به طور سریع نظارت می كنیم.

وی در همین راستا یادآور شد: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از 8 هزار قلم تجهیزات پزشكی تا پایان سال 2007 به ثبت رسیده است.

مسائلی همچنین تاكید كرد تجهیزاتی كه در حقیقت امروز مورد نیاز بیمارستان‌هاست در زمینه تصویر برداری است كه ما در گذشته با مشكلاتی مواجه بودیم.

وی در پایان در زمینه تخت های CCU و ICU تاكید كرد: علیرغم اینكه ظرفیت این تخت ها در كشور به 2 برابر افزایش یافته اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم و باید در این زمینه تلاش های بیشتری انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha