دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 177031

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان زنجان گفت: رعایت نکردن اصول بهداشتی در خانه‌ تکانی هم سلامت افراد و هم سلامت طبیعت را به خطر می‌اندازد.

سلامت نیوز:مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان زنجان گفت: رعایت نکردن اصول بهداشتی در خانه‌ تکانی هم سلامت افراد و هم سلامت طبیعت را به خطر می‌اندازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،جلال ناصحی گفت: استفاده بی‌رویه از شوینده‌ها و جذب این مواد توسط چاه‌های جاذب، باعث ورود این مواد به آب‌های زیرزمینی می‌شود و اگر این مواد‌ شیمیایی در روان‌آب‌های سطحی نفوذ کنند، باعث آلوده شدن این آب‌ها می‌شوند.

وی ادامه داد: از طرفی ترکیبات موجود در شوینده‌ها باعث از میان رفتن عوامل تجزیه‌کننده فاضلاب‌ها(باکتری‌ها) شده و در این صورت فاضلاب‌ها به سرعت بالا می‌آیند.

این مسئول با اشاره به مخلوط کردن شوینده‌ها گفت: زنان خانه‌دار باید از مخلوط کردن شوینده‌های مختلف با هم خودداری کنند، چون باعث واکنش میان دو ماده و سبب مشکلات پوستی و تنفسی می‌شود. هم‌چنین افزودن آب گرم به مخلوط دو ماده شیمیایی، باعث آزاد شدن بخار از مخلوط و ایجاد مشکلات تنفسی می‌شود.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان زنجان یادآور شد: باید هنگام خانه‌تکانی و استفاده از شوینده‌ها تهویه مناسب در منزل انجام شود و در صورت بروز سرفه، سریعاً در هوای آزاد قرار گیرند. هم‌چنین در صورت مشاهده هرگونه التهاب و عارضه ‌پوستی ناشی از استفاده از نرم‌کننده‌ها و شدید بودن التهاب‌ها به پزشک معالج مراجعه شود. در صورت هرگونه تماس چشمی با این مواد، چشم را با آب شست‌و‌شو داده و سپس به پزشک مراجعه کنند.

ناصحی در خصوص استفاده از جرم‌گیر‌ها در مناطق عمومی یادآور شد: مناطق عمومی باید به‌طور مداوم با آب گرم و چرتکه‌های مخصوص تمیز شوند، در غیر این‌صورت این مناطق جرم می‌گیرند و برای پاکیزگی آن باید از جرم‌گیر‌ها استفاده کرد که عوارض زیست‌محیطی جبران‌ناپذیری به‌دنبال دارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha