یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:گزارش وزارت بهداشت و درمان و موسسه استاندارد در رابطه با آلودگی و یا سلامت 13نوع برنج وارداتی خبرساز هفته جاری در کمیسیون بهداشت قرائت می‌شود.

دکتر سیدعلیرضا مرندی در گفتگو با سامانه خبری «سلامت‌نیوز»، گزارش سازمان انرژی اتمی مبنی بر آلودگی برنج های هندی را منجر به آزمایش مجدد برنج های وارداتی عنوان کرد و اظهار داشت:اعضای کمیسیون های بهداشت و درمان و کشاورزی مجلس برای رفع نگرانی و دغدغه های مردم نسبت به سلامت مصرف برنج های خارجی خواستار نمونه برداری مجدد مسوولین وزارت بهداشت و موسسه استاندارد از این نوع برنج ها هستند.

وی افزود:در هفته های اخیر وزارت بهداشت و درمان  و موسسه استاندارد اقدام به آزمایش برنج های وارداتی کرده بودند اما به دلیل یکسان نبودن تست های صورت گرفته نتایج مشابهی از این آزمایش ها به دست نیامد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد:100نمونه برنج وارداتی در آزمایشگاه های مجهز وزارت بهداشت و درمان مورد آزمایش قرار گرفته بودند اما با توجه به دغدغه افکار عمومی برای نمونه گیری از 13برند خبرساز برنج های وارداتی قرار شد تستی نیز از این برنج ها صورت گیرد.

وی متذکر شد:در نمونه برداری جدید وزارت بهداشت و درمان و موسسه استاندارد تست گیری از 13نوع برنج وارداتی به شیوه مشابهی صورت می گیرد.

مرندی با بیان اینکه مردم نباید ترس و واهمه زیادی از آلودگی برنج های وارداتی داشته باشند،خاطرنشان کرد:در صورت تایید آلودگی برنج های هندی مقدار فلزات سنگین آن به اندازه ای نیست که موجب ایجاد نگرانی در مردم شود.

وی خاطر نشان کرد:نگرانی از مسمومیت مصرف فلزات سنگین زمانی جایز است که آلودگی بسیار بیشتر از حد مجاز آن باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha