رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، از آموزش ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساکنان استان‌های مرزی کشور در پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین خبر داد.

سلامت نیوز:رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، از آموزش ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساکنان استان‌های مرزی کشور در پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین خبر داد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از میزان، مجید رضازاده در دیدار با مشاور منطقه‌ای صلیب سرخ ICRC و معاون رئیس صلیب سرخ جهانی در ایران درباره پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین از آموزش بالغ بر ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از استان‌های مرزی کشور در رابطه با پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین خبر داد.

وی در خصوص پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین با تأکید بر به روز شدن دانش فنی در این خصوص، گفت: برنامه‌های آموزشی این طرح در سطح مدارس، عشایر، دامداران، کشاورزان و تمامی مرزنشینان کشوری در قالب کتاب های آموزشی، پوستر، بروشور و... در حال اجراست.

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، هدف از اجرای طرح پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین را کاهش معلولیت‌ها در جامعه عنوان کرد و افزود: این طرح با مشارکت NGOها و مؤسسه‌های مردم‌نهاد با نظارت بهزیستی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی ایران و عراق طی سال‌های گذشته، تصریح کرد: بهزیستی درباره پاکسازی این مناطق برنامه‌هایی را تدوین کرده است تا استان‌های مرزی و درگیر جنگ را از این آسیب در امان سازد.

رضازاده در پایان از انعقاد تفاهمنامه‌ مشترک با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و یادآور شد: امید است با امضای این تفاهمنامه گزارشی از برنامه‌های بهزیستی در مجامع بین‌المللی ارائه شود و با مطالعه علم روز و بهره‌گیری از ابزارهای نوین دانش فنی خود را ارتقا دهیم.

در ادامه این مراسم «استفان رابینسون» مشاوره منطقه‌ای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در حوزه پیشگیری از معلولیت در کشور اردن، با اشاره به همکاری‌های محدودی که در گذشته با بهزیستی داشته است، یادآور شد: تاکنون گزارش‌های ارائه‌ شده نشان‌دهنده‌ پویایی بهزیستی بوده است و حرفه‌ای و تخصصی بودن این سازمان را نشان می‌دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha