سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 177168

آیا می دانید ترکیبات موجود در دارچین برای درمان بیماری های استحاله ای مانند آلزایمر مفید هستند؟ این مواد همچنین حافظه را بهبود می بخشند و عملکرد شناختی را تحریک می کنند.

مهم ترین دلایل مصرف منظم دارچین

سلامت نیوز: آیا می دانید ترکیبات موجود در دارچین برای درمان بیماری های استحاله ای مانند آلزایمر مفید هستند؟ این مواد همچنین حافظه را بهبود می بخشند و عملکرد شناختی را تحریک می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قدس آنلاین؛ بی شک دارچین یکی از معطرترین و پرکاربرترین ادویه هاست که نه تنها رایحه مطبوعی دارد، برای سلامتی نیز بسیارمفید است و به حفظ زندگی سالم کمک می کند. گنجاندن دارچین در برنامه غذایی یک انتخاب هوشمندانه است. خوشبختانه می توان دارچین را درانواع غذاها، شیرینی ها و دسرها استفاده کرد.

مهم ترین خواص دارچین عبارتند از:

    داروی ضد التهاب طبیعی

التهاب زمانی ایجاد می شود که اندام های داخلی و بافت ها متورم و بزرگ شوند که این حالت برای سلامتی خطرناک است. معمولا التهاب با مصرف غذاهای آماده و خوراکی های چرب و سرخ شده ایجاد می شود. التهاب باید جدی تلقی شود زیرا با بروز ناراحتی ها و سکته های قلبی مرتبط است. دارچین به کاهش التهابات کمک می کند و احتمال بروز این مشکلات را کاهش می دهد.

    مؤثر در کنترل دیابت و کلسترول بد خون

دارچین به طور قابل توجهی در کاهش قند خون، کلسترول بد، کلسترول کلی خون و تری گلیسرید تاثیر دارد. مسلما افراد مبتلا به این بیماری ها نباید مصرف داروها را قطع کنند اما می توانند از فواید دارچین در برنامه غذایی خود بهره ببرند.

    منبع غنی از ریز مغذی های مورد نیاز بدن

دارچین حاوی مقدار قابل توجهی مگنز، فیبرهای غذایی، آهن و کلسیم است. آهن و کلسیم به پاکسازی بدن از مواد سمی که عامل بروز سرطان کولون است کمک می کنند. فیبرها نیز برای سیستم گوارش عالی هستند زیرا به بهبود یبوست و سندروم روده تحریک پذیر کمک می کنند.

    بهبود عملکرد شناختی مغز و حافظه

این تاثیر دارچین علت تجویز دارچین برای بیماران مبتلا به آلزایمر و دیگر بیماری های استحاله ای عصبی است.

احتیاط در مورد مصرف دارچین

مکمل های دارویی دارچین نیز مانند دیگر داروها ممکن است باعث مشکلاتی شود که در صورت تمایل به مصرف این مکمل ها بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت شود.

در بعضی موارد نیز ممکن است دارچین باعث بروز مشکلاتی در ریتم قلب، تحریک پذیری پوست، تحریکات روده ای و انقباضات رحمی شود.

مصرف بیش از حد دارچین نیز می تواند سمی باشد و به همین دلیل باید در حد متعارف استفاده گردد.

برای بهره مندی از خواص دارچین توصیه می شود به طور منظم در برنامه غذایی گنجانده شود.

منبع: www.Ameliore ta sante.fr


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha