مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد اجرای دریاچه ارومیه از ورود دستگاه دوم حفار به منظور انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: سازمان محیط زیست با این طرح مشکلی به لحاظ صدور مجوز ندارد.

سلامت نیوز:مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد اجرای دریاچه ارومیه از ورود دستگاه دوم حفار به منظور انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: سازمان محیط زیست با این طرح مشکلی به لحاظ صدور مجوز ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مسعود تجریشی افزود: برای سد کانی‌سیب به منظور انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه مشاور گرفته شده و اقدامات اجرایی نیز قبل از سال جدید شروع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ساخت سد کانی سیب کار چندانی ندارد و سد بزرگی نیست، اظهار کرد: مهم‌ترین مساله در مورد این سد، تونل بوده است. از ابتدا دو دستگاه حفار برای حفر تونل احتیاج بود که از طریق دستگاه اول وارد شده به کشور، تاکنون حدود 900 متر مربع حفر صورت گرفته است.

مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد اجرای دریاچه ارومیه با بیان اینکه دستگاه دوم حفار طی روزهای آینده از کشور ژاپن بارگیری خواهد شد، گفت: انتظار داریم این دستگاه بعد از 15 فروردین در محل مستقر و کار خود را شروع کند.

تجریشی با تاکید بر اینکه حفاری تونل در 1397 به اتمام می‌رسد، افزود: به طور کلی برای ساخت تونل حدود 35 کیلومتر حفاری صورت گیرد. ورود دستگاه جدید با تأخیر یکی، دو ماه روبه‌رو شده اما امیدواریم به محض ورود با افزایش تعداد سیکل کاری، این عقب‌ماندگی جبران شود.

وی در ادامه در مورد مجوز سازمان حفاظت محیط زیست برای ساخت سد کانی سیب و انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه گفت: مشاور این طرح در تاریخ 14 بهمن‌ماه 94 گزارش ارزیابی خود را به دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست ارسال کرده است و قرار شده این سازمان طی یک ماه پاسخ نهایی را اعلام کند.

مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد اجرای دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه قرار نیست از آب زاب برای توسعه کشاورزی استفاده شود، اظهار کرد: این آب برای نجات دریاچه ارومیه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و سازمان محیط زیست معتقد است که در انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه مشکل خاصی وجود ندارد و تنها ابهاماتی در زمینه توسعه کشاورزی وجود داشت، بنابراین سازمان محیط زیست مشکلی با این طرح به لحاظ صدور مجوز ندارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha