وزیر بهداشت کشورمان که برای شرکت در کنفرانس چالش‌های بهداشت عمومی به کشور ارمنستان سفر کرده است، در حاشیه برگزاری این کنفرانس گفت: حضور شرکت های ایرانی در ارمنستان به ویژه در حوزه دارو می تواند در ارتقاء روابط دو کشور موثر باشد.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت کشورمان که برای شرکت در کنفرانس چالش‌های بهداشت عمومی به کشور ارمنستان سفر کرده است، در حاشیه برگزاری این کنفرانس گفت: حضور شرکت های ایرانی در ارمنستان به ویژه در حوزه دارو می تواند در ارتقاء روابط دو کشور موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی که از روز گذشته برای شرکت در کنفرانس چالش های بهداشت عمومی در ارمنستان به سر می برد، در دیدار با دکتر آرمن مرادیان، وزیر بهداشت ارمنستان به بررسی راهکارهای اجرایی مفاد تفاهم نامه دو کشور در زمینه های بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی پرداخت.

همچنین، وزیران بهداشت دو کشور تاسیس مجموعه پزشکی مشترک در ایروان و گسترش همکاری بخش های خصوصی دو کشور در زمینه تولید دارو به منظور توسعه صادرات به بازار 170 میلیونی اوراسیا را مهم برشمردند.

وزیر بهداشت ارمنستان نیز در دیدار با دکتر هاشمی، وزیر بهداشت کشورمان، نظام سلامت ایران را یکی از نظام‌های پیشرفته در سطح جهان دانست و گفت: معتقدم همکاری ارمنستان با ایران در این زمینه از چشم انداز بسیار خوبی برخوردار است.

بنابر اعلام وب‌دا، مدیران وزارتخانه‌های بهداشت دو کشور، نقشه راه گسترش همکاری‌ها در ارتباط با مبادله کادر پزشکی، تولید دارو، مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیر واگیر را امضا کردند.

شایان ذکر است 3 ماه قبل در تهران مقامات ایرانی و ارمنستانی تفاهم نامه همکاری در زمینه بهداشت و سلامت عمومی را امضا کردند و در سفر به ایروان، نقشه راه این همکاری‌ها امضا می‌شود.

وزیر بهداشت علاوه بر پیگیری روابط دو جانبه با دست اندرکاران نظام سلامت ارمنستان و دیدارهای دوجانبه با وزرای بهداشت کشور های منطقه، با رییس جمهور ارمنستان و ایرانیان مقیم این کشور نیز دیدار خواهد داشت.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha