طبق مطالعه جدید محققان، کمبود خواب نه تنها موجب افزایش مصرف کالری می شود بلکه موجب بروز تغییراتی در لذت بردن از خوردن غذا هم می شود.

سلامت نیوز:طبق مطالعه جدید محققان، کمبود خواب نه تنها موجب افزایش مصرف کالری می شود بلکه موجب بروز تغییراتی در لذت بردن از خوردن غذا هم می شود.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  مهر، مطالعه محققان دانشگاه شیکاگو نشان داد که کمبود خواب باعث شروع فرآیند پرخوری و انتخاب غذاهای نامناسب شده که در نهایت منجر به اضافه وزن می شود.

بیخوابی موجب تشدید و افزایش سطح سیگنال شیمیایی خون می شود که در نتیجه حس لذت خوردن میان وعده های پرچرب، شور یا شیرین را افزایش می دهد.

افراد تحت مطالعه که دارای خواب محدود بودند امتیازهای بالاتری در زمینه گرسنگی و تمایل شدیدتر به خوردن گزارش کردند. آنها در مواقعی که بیخوابی را تجربه کرده بودند در مقایسه با زمانیکه ۸ ساعت کامل خوابیده بودند در صورت دسترسی به خوراکی های نظیر چیپس، آب نبات و کلوچه، دو برابر بیشتر می خوردند.

به گفته محققان، تاثیرات بیخوابی بر اشتها در اواخر عصر و اوایل شب به مراتب بیشتر است و در این زمان ها خوردن اسنک ها با اضافه وزن همراه است.

محققان در این مطالعه، ۱۴ زن و مرد که در دهه ۲۰ زندگی شان بودند را از نظر گرسنگی و عادات غذایی در دو موقعیت مورد بررسی قرار دادند: ۴ روز اول ۸.۵ ساعت در شب می خوابیدند و ۴ روز بعد فقط ۴.۵ ساعت خوابیدند.

بعد از گذشت دوره دارای محدودیت خواب، افراد تحت مطالعه افزایش قابل توجهی در میزان گرسنگی شان اعلام کردند.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha