عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره طرح الحاق یک تبصره به قانون مجوز استخدام نیروهای بهداشتی، گفت: در طرح مذکور تلاش شده تا منابع مالی برای مشخصی برای این قانون دیده شود.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره طرح الحاق یک تبصره به قانون مجوز استخدام نیروهای بهداشتی، گفت: در طرح مذکور تلاش شده تا منابع مالی برای مشخصی برای این قانون دیده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،حسن تامینی لیچائی درباره جزئیات طرح الحاق یک تبصره به قانون مجوز استخدام نیروهای بهداشتی و درمانی، افزود: در قانون مجوز استخدام نیروهای انسانی، دولت موظف شده تا با رعایت‌ سقف‌ کلی‌ استخدام‌ نیروهای‌ انسانی‌، علاوه‌ بر بکارگیری‌ معادل‌ نیروی‌ انسانی‌ که‌ سالانه‌ بازنشسته‌ می‌شوند سالانه‌ شش‌ هزار نفر با اولویت‌ مناطق‌ محروم‌ در تأمین‌ نیروی‌ انسانی‌ مورد نیاز استخدام‌ کند.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه با وجود قانون در این زمینه اما مجوز استخدام کادر درمانی با مشکل مواجه است زیرا دولت به دلیل کمبود اعتبارات قادر به اجرای این قانون نیست لذا در شرایطی که حوزه سلامت با کمبود شدید نیروی انسانی روبرو است در تلاشیم تا با تصویب و اجرایی کردن طرح الحاق یک تبصره به قانون مجوز استخدام نیروهای بهداشتی و درمانی وضعیت نیروی انسانی در حوزه درمان را سامان دهیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در طرح مذکور تلاش شده تا منابع مالی مشخصی برای این اجرایی شدن قانون دیده شود، تاکید کرد: در این طرح تلاش داریم با الحاق یک تبصره به قانون مجوز نیروهای بهداشتی و درمانی، در قانون بودجه اختیاراتی به دولت داده شود تا از محل‌های مشخصی، بتوان اعتباراتی برای اجرایی شدن این قانون مشخص کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: حوزه سلامت به شدت با کمبود نیروی انسانی روبرو است و بدون‌شک حتی با اجرایی شدن این قانون نیز نمی‌توان به طور کامل این کمبود را جبران کرد و تنها می توان به بهبود این وضعیت کمک رساند.

طرح الحاق یک تبصره به قانون مجوز استخدام نیروهای بهداشتی و درمانی در جلسه علنی روز دوشنبه ( 10 اسفند) از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

گفتنی است؛ بر اساس ماده واحده قانون اعطای مجوز استخدام نیروی انسانی بهداشتی و درمانی، دولت‌ موظف‌ است‌ از تاریخ‌ تصویب‌ این‌ قانون‌ در اجرای‌ بند (3) ماده‌ (3) قانون‌ برنامه‌ سوم‌ توسعه‌ اقتصادی‌، اجتماعی‌ و فرهنگی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و ماده‌ (145) قانون‌ برنامه‌ چهارم‌ توسعه‌ اقتصادی‌، اجتماعی‌ و فرهنگی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و با رعایت‌ سقف‌ کلی‌ استخدام‌ نیروهای‌ انسانی‌ مندرج‌ در مواد قانونی‌ مزبور برای‌ راه‌اندازی‌ و فضاهای‌ بهداشتی‌، درمانی‌ و تکمیل‌ نیروی‌ انسانی‌ موردنیاز واحدهای‌ موجود، علاوه‌ بر بکارگیری‌ معادل‌ نیروی‌ انسانی‌ که‌ سالانه‌ بازنشسته‌ می‌شوند سالانه‌ شش‌ هزار نفر با اولویت‌ مناطق‌ محروم‌ در تأمین‌ پزشک‌، دندانپزشک‌، بهورز، پیراپزشک‌ و پرستار، ماما و نیروی‌ انسانی‌ موردنیاز فوریت‌های‌ پزشکی‌ پیش‌بیمارستانی‌ استخدام‌ نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha