متخصصان هشدار دادند كه تغییرات آب و هوایی تاثیرات نامطلوب و قابل توجهی روی بهداشت روانی كودكان برجای می‌گذارد.

كارشناسان پزشكی تاكید كردند كه تغییرات جوی و آب و هوایی می‌تواند بهداشت و سلامت روانی كودكان را در سراسر دنیا به شدت برآشفته كرده و مختل كند.

این كارشناسان بر اساس مطالعات جدید برپایه مدارك علمی به این نتیجه رسیده‌اند كه پدیده‌های شدید آب و هوایی مانند سیل یا خشكسالی و نیز مشكلات مالی ناشی از تغییر شرایط آب و هوایی روی كودكان تاثیر بگذارد و نباید تصور كرد كه فقط افراد بزرگسال از این مشكلات آسیب می بینند.

بر اساس این گزارش، سختی‌ها و تغییرات در كار و الگوهای مهاجرتی كه ناشی از تغییرات جوی می‌شوند می‌توانند انسان و از جمله كودكان را مستعد ابتلا به اختلالات استرسی و افسردگی كند.

دكتر هلن بری متخصص مركز ملی اپیدمیولوژی و بهداشت اجتماعی در این پژوهش نسبت به این خطر جدی كه متوجه سلامت روانی كودكان است، هشدار داد.

دكتر بری تصریح كرد: اختلال در بهداشت روانی ناشی از تغییرات جوی بر روی انسان یك آسیب فرعی و كم اهمیت نیست بلكه باید آن را بعنوان یك مشكل جدی و عمیق مورد توجه قرار داد. با وجودی كه این تاثیرات بویژه بر روی كودكان شدید است اما متاسفانه به قدر كافی مورد توجه و بررسی قرار نگرفته است. در حالی كه تاثیرات آن روی كودكان بسیار شدیدتر از افراد بزرگسال است.

از سوی دیگر، دكتر لیندال استرازدینز محقق دانشگاه ملی استرالیا در این باره اظهار داشت: كودكان از لحاظ روانی كمتر آمادگی مقابله با استرس‌های ناشی از این تغییرات را دارند.

شرح این تحقیق در مركز رسانه علمی استرالیا ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha