در تولید برخی از فرش‌های ماشینی وارداتی و قاچاق، به جای الیاف اكریلیك از الیاف پلی استر استفاده شده كه این وضعیت علاوه بر این‌كه باعث كاهش كیفیت فرش می‌شود، ممكن است برای سلامتی انسان نیز مضر باشد.

محمد مروج - رییس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: در تولید برخی از فرش‌های ماشینی وارداتی نیز از پلی استر بازیافتی استفاده شده كه به ویژه برای كودكان مضر است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه میان سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان با انجمن صنایع نساجی برای اطلاع‌رسانی به مردم در مورد كالاهای نساجی غیراستاندارد و بی‌كیفیت مانند فرش ماشینی عنوان كرد:‌ البته مردم به تدریج متوجه شده‌اند كه برخی از كالاهای نساجی وارداتی تنها زرق و برق ظاهری داشته، ولی در عمل كیفیت لازم را ندارند.

به گفته او عمده فرش‌های ماشینی بی‌كیفیت از كشورهای تركیه و هند وارد ایران می‌شوند.

مروج با اشاره به این‌كه برای فروشندگان مهم این است كه فروش كدام نوع از محصولات نساجی سود بیشتری دارد، خاطرنشان كرد: با همكاری سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان، قصد اصلاح این رویه را داریم تا سهم محصولات بی‌كیفیت در بازار نساجی كشور كاهش پیدا كند.

رییس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران درباره علت كاهش وزنی، اما افزایش دلاری صادرات فرش ماشینی از كشور طی پنج ماهه نخست امسال نیز گفت: یكی از دلایل این وضعیت ممكن است این باشد كه در پنج ماه نخست امسال فرش‌های گران‌تری از كشور صادر شده‌اند كه البته وزن آن‌ها كمتر شده است. به عنوان مثال فرش شانه 700 فقط در ایران تولید می‌شود و به كشورهایی مانند عربستان صادر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha