قائم مقام سازمان نظام پرستاری در خصوص آخرین وضعیت اجرای قانون تعرفه‌ گذاری خدمات پرستاری گفت: زمان اجرای این قانون علی رغم تلاش های نظام پرستاری هنوز مشخص نیست.

سلامت نیوز:قائم مقام سازمان نظام پرستاری در خصوص آخرین وضعیت اجرای قانون تعرفه‌ گذاری خدمات پرستاری گفت: زمان اجرای این قانون علی رغم تلاش های نظام پرستاری هنوز مشخص نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،محمد شریفی مقدم  با اشاره به پیگیری سازمان نظام پرستاری برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار داشت: مکاتبات زیادی را با وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه سلامت برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری داشتیم که وعده هایی برای اجرای این قانون به ما داده شد اما اجرای این قانون در حد شعار و وعده باقی مانده است.


قائم مقام سازمان نظام پرستاری ادامه داد: شورای عالی بیمه سلامت اعلام کرده که وزارت بهداشت هنوز نامه ای مبنی بر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به این شورا ارسال نکرده در صورتی که بدنه وزارت بهداشت اعلام کرده اند که نامه ای را به این منظور به شورای عالی بیمه سلامت ارسال کرده اند، اما آنچه که مسلم است اجرایی نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و بی توجهی مسئولان نظام سلامت به این قانون است.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: فرایند اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در مرحله اول نیاز به توجه ویژه مسئولان حوزه سلامت دارد که متأسفانه علی رغم تلاش هایی که جامعه پرستاری در این مسیر داشته هنوز اقدام جدی در این زمینه انجام نشده و وعده ها در حد حرف باقی مانده است.


دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه مطابق قانون محل تأمین این طرح از سرانه سلامت و تعدیل کارانه ‌ها خواهد بود، توضیح داد: در واقع قانون گذار محل تأمین بودجه برای اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری را پیش بینی کرده که از کدام محل تأمین شود اما مسئولان نظام سلامت در برنامه ریزی برای منابع با مشکل مواجه هستند.

در ششم تیر سال 1386 قانون تعرفه گذاری خدمات با رای قاطع نمایندگان به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید و قرار بود در عرض شش ماه آیین نامه این قانون توسط وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان رفاه پرستاری تهیه شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha