دبیر علمی سومین كنگره بین المللی ایمپلنتولوژی DENSPLY با اشاره به اینكه یكی از مشكلات افرادی كه عمل كاشت دندان (ایمپلنت) برای آنان انجام می‌شود، تحلیل استخوان فك آنان - محل قرارگیری ایمپلنت - است،‌ گفت: ایمپلنت‌های با اتصال مخروطی (نسل جدید ایمپلنت‌ها) تحلیل استخوان فك را به حداقل می‌رساند.

دكتر كاوه سیدان كه به مناسبت برپایی سومین كنگره بین المللی ایمپلنتولوژی DENSPLY كه 30 مهر ماه در مركز همایش صدا و سیما آغاز به كار می‌كند. سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: امروز سازندگان ایمپلنت بیشتر ایمپلنت‌های كوتاه و باریك تولید می‌كنند تا دندانپزشكان عمومی بتوانند بدون نیاز به تكنیك‌های پیچیده جراحی و تغییر در سینوس‌ها و فك از آنها استفاده كنند. این اقدام شركت‌های سازنده ایمپلنت، حركتی در جهت هرچه عمومی تر كردن استفاده از ایمپلنت به شمار می‌رود.

وی تصریح كرد: یكی از مشكلات دندانپزشكان در كارگذاری ایمپلنت، شكافتن كامل لثه است كه علاوه بر مشكلات تورم،‌ درد، خونریزی و تروما (صدمات) امكان طراحی دقیق محل كارگزاری ایمپلنت از سوی دندانپزشك میسر نیست.

به گفته دكتر سیدان، امروزه سیستم مسیریاب (Navigation) كه شبیه GPS عمل می‌كند، قادر به تعیین دقیق محل جایگذاری ایمپلنت قبل از جایگذاری است.

وی در ادامه افزود: با طراحی سه بعدی دندان توسط كامپیوتر و انتقال آن به دستگاه این امكان فراهم شده كه كامپیوتر با در نظرگیری طول، قطر و محل قرار گیری ایمپلنت در عالم مجازی و انتقال اطلاعات به دستگاه لیزر پلیمر، مایع مدل دندان را برای ارایه به لابراتوار دندانسازی تحویل دهد.

وی اضافه كرد: از مزایای مهم دیگر این روش، علاوه بر دقت جایگذاری محل ایمپلنت، ساخت پروتز دندان پیش از عمل كاشت دندان است و دندانپزشك را قادر می‌سازد، پس از كاشت ایمپلنت، تاج دندان را در همان روز در محل ایمپلنت قرار دهد. این در حالیست كه در گذشته بیمار ماه‌ها می‌بایست بدون دندان می‌ماند كه این امر مشكلاتی را برای وی به دنبال داشت.

دكتر سیدان یادآور شد: Navigation كامپیوتری در ایمپلنتولوژی، عوارض جراحی در ایمپلنت‌های دندانی و سطوح آموزش ایمپلنت از جمله مواردیست كه در سومین كنگره بین المللی دندانپزشكی DENSPLY ‌ارایه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha