سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید بر فوریتهای پزشکی، طب اورژانس و پدافند غیرعامل را نشانه توجه جدی به مدیریت بحران عنوان كرد.

صمد نوری زاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی سخنانی اظهار داشت: تاکید بر سه عامل فوریتهای پزشکی، طب اورژانس و پدافند غیرعامل نشانه توجه جدی به مدیریت بحران است.

نوری زاد در ادامه تصریح کرد: آیینه تمام نمای نظام سلامت در اورژانس پیش بیمارستانی و درون بیمارستانی خلاصه می‌شود که به منظور ساماندهی در این خصوص بر سه مقوله تدریس و توسعه رشته فوریتهای پزشکی، مدیریت بحران درون بیمارستانی (طب اورژانس) و توجه به پدافند غیرعامل تاکید شده است.

وی با اشاره به آمار 24 هزار مورد تلفات مربوط به سوانح جاده ای در کشور، گفت: برای مدیریت بحران در این خصوص پایگاه جاده ای درون شهری شکل گرفت، کانتینرها و تجهیزات داخل آمبولانس توسعه پیدا کرد و تربیت نیروی انسانی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در چند سال آینده به 18 هزار نیروی کار آزموده در حوزه فوریتهای پزشکی نیاز داریم تا در پایگاههای جاده‌ای و درون شهری فعالیت کنند.

نوری زاد آمار مرگ و میر را به میزان 40 تا 50 درصد به مشکلات ناشی از بهداشت قلب و عروق نسبت داد و گفت: تهدیداتی از این دست نیازمند ساماندهی خدمات اورژانس هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عدم ساماندهی مناسب در خدمات جاده ای و پیش بیمارستانی و درون بیمارستانی را از چالشهای موجود نظام سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: در سراسر کشور نیازمند تربیت 7 هزار نیرو در طب اورژانس هستیم تا نگرانیهای موجود در این زمینه برطرف شود.

وی در پایان کلیه اقدامات غیرنظامی در مقابل تهدیدات مختلف را پدافند غیرعامل توصیف کرد که در استان کرمانشاه از حساسیت بالایی برخوردار و نیازمند همسویی و همکاری سازمانهای مختلف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha