سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۸
کد خبر: 17755

شاید پرداختن به این موضوع کمی دیر به نظر برسه ، به خصوص که کم کم به فصل سرد و پاییزی نزدیک می شیم و مسلما پشه ها و اکثر حشرات مزاحم دیگه ناخودآگاه ناپدید می شوند. هدف ما از پرداختن به این موضوع اشاره کردن به مزیت بعضی از گل های پرورشی و آپارتمانی است که از دیر زمان مورد استفاده و توجه بوده است و هم اکنون با خواندن این مقاله پی به ارزش وجودی آن بیش از پیش خواهید برد.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،همان طور که می دانید مقابله با حشرات به کمک حشره کش ها و انواع دیگر مواد شیمیایی اگر چه ممکن است در ابتدای امر بسیار کارساز باشد ولی به مرور زمان باعث بقای نسل قوی تر حشرات می شود . گونه هایی که در مقابل این مواد شیمیایی مقاوم خواهند بود . چه بهتر که با طبیعت و پدیده های طبیعی برخورد طبیعی نشان دهیم. مثلا در مقابله با حشرات شاید بهتر از هر حشره کشی گل های شمعدانی عمل کنند.

بله گل های شمعدانی علاوه بر زیبایی ظاهری چنین خاصیت منحصر به فردی را نیز به همراه دارند که ارزش وجودی آنها را دو چندان می کند.

ترکیبی که در این گیاه وجود دارد می تواند انواع گوناگونی از حشرات مثل پشه ها، کک و انواع خاصی از مورچه ها را دفع نماید.

از جمله گیاهان موثر دیگر در این زمینه روغن گیاه اکالیپتوس است که می تواند به صورت مفید عمل کند.

روغن گیاه سیترونلا هم از دیگر گیاهانی است که به مدت 20 دقیقه شما را از شر حشرات موذی حفظ خواهد کرد.لازم به توضیح است که گیاه سیترونلا از گیاهان بومی جنوب آسیا است که روغن آن در عطر سازی و صابون سازی و دفع حشرات از دیر زمان کاربرد داشته است.

با این توصیفات شاید بیشتر از قبل پی به حکمت وجودی هر آنچه در این کره خاکی موجود است پی ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha