یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 177586

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از فرآورده هایی که در عطاری ها به فروش می رسند ممنوع است و نباید در عطاری ها به فروش برسد.

سلامت نیوز:  مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از فرآورده هایی که در عطاری ها به فروش می رسند ممنوع است و نباید در عطاری ها به فروش برسد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، امیر حسین جمشیدی، تصریح کرد: همچنین بسیاری از فرآورده های دست ساز در عطاری ها مواد شیمیایی دارند که مضر هستند.


وی تاکید کرد: هر عطاری که بخواهد کوچکترین تخلفی را مرتکب شود به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه بسیاری از عطاری ها حتی مجوز صنف مربوطه نیز ندارند و این مساله در کار ما مشکل ایجاد کرده است.
جمشیدی خاطرنشان کرد: عطاری ها زیر نظر وزارت بهداشت نیستند بلکه تحت نظر اصناف هستند و ما فقط بر فرآورده هایی که در عطاری ها وجود دارد نظارت می کنیم.


مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: چون داروخانه ها زیر نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هستند، برنامه های مدونی داشته و هیچ مشکلی در بازدید ها ندارند اما متاسفانه این برنامه ریزی درعطاری ها وجود ندارد و امیدواریم این مشکل برطرف شود.


آمار دقیقی از تعداد عطاری ها در دست نیست اما گفته می شود حدود 14 هزار عطاری در کشور فعال است که فقط چهار هزار و ۵۰۰ عطاری پروانه فعالیت دارند و بقیه بدون پروانه و به صورت غیرمجاز مشغول به کارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha