قائم مقام وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت نروژ در پروژه های عمرانی درمانی، اصلاح ساختار مدیریت خدمات سلامت، طراحی نظام دانش بنیان و تدوین زنجیره نوآوری در حوزه سلامت، اجرای برنامه پزشک خانواده با ایران همکاری می کند.

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت نروژ در پروژه های عمرانی درمانی، اصلاح ساختار مدیریت خدمات سلامت، طراحی نظام دانش بنیان و تدوین زنجیره نوآوری در حوزه سلامت، اجرای برنامه پزشک خانواده با ایران همکاری می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بازگشت از سفر سه روزه خود از کشور نروژ هدف از این سفر را تقویت روابط دوجانبه ایران و نروژ در حوزه سلامت اعلام کرد.


وی گفت: تعریف پروژه های مشترک در حوزه سلامت از قبیل اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع از مهترین اهداف این سفر بود.
حریرچی در ادامه به ظرفیت بهره گیری از همکاری های دوجانبه دو کشور اشاره کرد و افزود: مشارکت در پروژه های پژوهشی، اصلاح ساختار مدیریتی حوزه ارائه خدمات درمانی، تدوین زنجیره نوآوری در حوزه سلامت و طراحی نظام تولید دانش بنیان در حوزه سلامت را از دیگر اقدامات در راستای روابط دو جانبه دو کشور نام برد.
معاون کل وزارت بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: تبادل استاد و ایجاد تعامل مستقیم میان دانشگاه های دو کشور و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری نروژ برای اجرای پروژه های عمرانی و تولیدی در حوزه سلامت ایران را از دیگر اهداف سفر برشمرد.


حریرچی با قائم مقام وزیر بهداشت نروژ، دبیران کل وزارت بهداشت، رئیس پارک علم و فن آوری اسلو و مدیران شرکتهای فعال در حوزه سلامت دیدار کرد. همچنین بازدید از مرکز جامع سرطان اسلو، مراکز تحقیقاتی سرطان و پارک علم و فن آوری سرطان از دیگر برنامه های این سفر بود.


قائم مقام وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دیدار با مسئولان بیمارستان جامع دانشگاهی اسلو و بررسی نحوه ادغام ساختار مدیریتی بیمارستانهای شهر اسلو در یک واحد مجزا همچنین نحوه تعامل موثر و موفق این مرکز با مراکز آکادمیک دانشگاه نیز از دیگر دستاوردهای این سفر بود.


حریرچی در حاشیه این سفر با پزشکان و متخصصان ایرانی مقیم نروژ دیدار کرد و جهت همکاری های مشترک و فعالیت در ایران با آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha