رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: موضوع آب، محیط زیست و صندوق بازنشستگی در دوران پساتحریم و طی پنج سال آینده باید حل شود، در غیر این صورت به بحران می رسیم.

سلامت نیوز: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: موضوع آب، محیط زیست و صندوق بازنشستگی در دوران پساتحریم و طی پنج سال آینده باید حل شود، در غیر این صورت به بحران می رسیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز یکشنبه در یازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا گفت: برنامه یازدهم نخستین برنامه ای است که در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی تهیه و تدوین می شود و در این راستا چند موضوع مهم در شرایط پساتحریم انتخاب شده و بر آن متمرکز می شویم.
 
 وی با بیان اینکه 10 برنامه را در کشور پشت سرگذاشته ایم، گفت: این برنامه ها از سال 1328 آغاز شده بگونه ای که پنج برنامه قبل از انقلاب و پنج برنامه بعد از انقلاب اجرایی شده است، بر این اساس برنامه جدیدی که دولت تهیه می کند در ماه های آینده در کشور دنبال خواهد شد.

نوبخت ادامه داد: چنانچه اولویت هایی که پیش بینی کرده ایم طی پنج سال حل نشود به مشکلات اساسی و حتی بحران می رسیم.

معاون رئیس جمهوری، اشتغال، تامین مالی، توانمندسازی فقرا و محرومان را که به گفته وی در فرابخش مورد توجه برنامه ریزان کشور قرار دارد، از دیگر موضوعاتی برشمرد که پلیس به آن باید توجه می کند تا به بهبود شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برسیم.

نوبخت با بیان اینکه بودجه سال 95 نخستین بودجه ای است که در شرایط غیرتحریمی نوشته شد، گفت: در این راستا گشایش هایی در فوق العاده شغل ها، ضرورت نابرابری در پرداخت بازنشستگان و پاداش بازنشستگان همکار ایجاد می شود و سال 95 را در شرایط بهتری پیش می بریم.

وی همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی در دو سال گذشته گفت: در دو سال گذشته برنامه ریزی های کشور، فعالیت پشتیبانی و بودجه ای ناجا را انجام می داد که البته این پشتیبانی زیر یک ابر سیاهی که برای ایران شکل گرفته بود و زنجیر به پای اقتصاد ملی بسته می شد، اداره می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha