دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 177695

نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با یادآوری اینکه هم اکنون تعداد زیادی از بیماران در نوبت دریافت عضو قرار دارند، تصریح کرد: با گسترش فرهنگ اهدای عضو، معضل فروش اعضای بدن و جولان دلالان به حداقل کاهش خواهد یافت.

واسطه گری دلالان در خرید و فروش اعضای بدن

سلامت نیوز: نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با یادآوری اینکه هم اکنون تعداد زیادی از بیماران در نوبت دریافت عضو قرار دارند، تصریح کرد: با گسترش فرهنگ اهدای عضو، معضل فروش اعضای بدن و جولان دلالان به حداقل کاهش خواهد یافت.

به گزارش سلامت نیوز، عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خانه ملت، امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و پلیس راهور تهران با هدف ترویج فرهنگ پیوند عضو را اقدامی مناسب و موثر خواند وگفت: به طور حتم گسترش فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی سبب می شود تا کمتر شاهد فوت بیماران نیازمند، در صف انتظار اهدای عضو باشیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از آمار بالای مرگ مغزی در کشور بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای عضو تاکید کرد و افزود: با وجود آمار بالای مرگ مغزی،  فرهنگ اهدای عضو همچنان در کشور به درستی جا نیفتاده؛  البته استقبال خوبی از سوی برخی خانواده های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو صورت گرفته ولی کافی نیست و با توجه به آمار بالای بیماران نیازمند پیوند عضو نیاز است که افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه میزان موفقیت پیوند کبد در کشور بالاتر از 90 درصد است، تصریح کرد: در این زمینه ایران قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته جهان در زمینه پیوند کبد است.

وی با بیان اینکه با توجه به پیشرفت علم پزشکی هم اکنون پیوند از مرگ مغزی تفاوت چندانی با پیوند از فرد زنده ندارد، افزود:  خوشبختانه کشور ما در زمینه پیوند عضو مانند قلب، چشم، کبد، کلیه و .. بسیار موفق عمل کرده و به موازات کشورهای پیشرفته پیشرفت خوبی داشته و همچنان در حال پیشرفت است.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی، تصریح کرد: لازم است فرهنگ سازی مناسبی از سوی صداوسیما، دستگاه های ذی ربط و رسانه‌ها برای گسترش فرهنگ اهدای عضو در کشور انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با ترویج فرهنگ اهدای عضو  همه پیوندها از بیماران مرگ مغزی انجام، معضل خریدوفروش عضو رفع و دست دلالان و سودجویان نیز قطع می شود.

لازم به ذکر است، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی، درمانی سل و بیماری‌های ریوی در آیین امضاء تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پلیس راهور تهران بزرگ با هدف ترویج فرهنگ پیوند عضو، گفت: این تفاهم‌نامه تلاشی برای نجات جان عده‌ای از هموطنان است که نیازمند پیوند عضو هستند.

ولایتی با یادآوری  اینکه حدود 25 هزار نفر در کشور در انتظار پیوند عضو هستند، افزود: بر اساس فرمول سمبلیک در این حوزه، هر یک نفر مرگ مغزی می‌تواند به هشت بیمار زندگی بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha