دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 177735

عفونت سینوس، نوعی التهاب است که توسط ویروس، باکتری یا قارچ‌هایی شکل می‌گیرد که در آلرژی به وجود آمده‌اند. در این حالت، سینوس نمی‌تواند فعالیت عادی خودش را انجام دهد و در نتیجه با تجمع مخاط در آن، منجر به عفونت سینوس می‌شود.

سلامت نیوز: عفونت سینوس، نوعی التهاب است که توسط ویروس، باکتری یا قارچ‌هایی شکل می‌گیرد که در آلرژی به وجود آمده‌اند. در این حالت، سینوس نمی‌تواند فعالیت عادی خودش را انجام دهد و در نتیجه با تجمع مخاط در آن، منجر به عفونت سینوس می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، عفونت سینوس، شامل سه علامت اصلی است که به مدت هفت روز یا بیشتر ادامه پیدا می‌کنند: درد یا فشار در صورت؛ انسداد بینی؛ ترشحات بینی. درد ناشی از سینوزیت ممکن است در اطراف چشم‌ها یا زیر چشم‌ها، روی پیشانی و اطراف بینی احساس شود. از آن‌جایی که ریشه دندان‌ها به کف سینوس‌هایی می‌رسد که در فک بالایی قرار دارند، درد سینوزیت گاهی اوقات در دندان‌ها نیز احساس می‌شود.


درد سینوس می‌تواند مثل سردردی احساس شود که گسترش پیدا می‌کند. این درد معمولا حالت ضربان‌داری را به خود می‌گیرد و می‌تواند فعالیت زیاد یا خم شدن، بدتر شود و فرد را بیشتر آزار دهد. انسداد بینی و ترشحات بینی در عفونت سینوزیت، خودش را به‌صورت مخاط بینی نشان می‌دهد و ممکن است این مخاط به رنگ سبز یا زرد، آغشته به خون، غلیظ یا بدبو باشد.
از علائم دیگر عفونت سینوس می‌تواند به این موارد اشاره کرد: تب، ترشحات پشت بینی، از بین رفتن حس بویایی، احساس پُرشدگی یا فشار در گوش‌ها، سرفه کردن، بوی بد دهان، حالت تهوع و خستگی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha