چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 17776

آلرژی براثر عوامل مختلفی در کودکان ایجاد می گردد که با علایمی مشابه سرماخوردگی ظاهر می شود. همین امر موجب تفکر غلط والدین نسبت به علایم ظاهری کودک می شود که در نهایت نیز به خود درمانی و تجویز آنتی بیوتیک توسط والدین به کودک ختم می گردد.

دکتر بهرام ملکوتی، فوق تخصص گوش، حلق و بینی اطفال در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: علایم سرماخوردگی یا آنفلوانزا با آلرژی یکسان است با این تفاوت که سرماخوردگی با تب همراه بوده اما در آلرژی تب رخ نمی‌دهد یا اگر باشد به صورت خفیف است، بنابراین بهترین راه افتراق این دو بررسی وجود تب در فرد می باشد چرا که در بسیاری از مواقع به محض اینکه کودکی دچار علایمی مانند عطسه، سرفه، ریزش یا گرفتگی بینی می‌شود، والدین آن را سرماخوردگی تلقی کرده اقدام به خود درمانی کودک با آنتی بیوتیک‌ها کرده و یا با حساب اینکه کودک علایم سرماخوردگی دارد، وی را نزد پزشک می برند و پزشک نیز با احتساب به اطلاعات داده شده از بیمار، بیماری آن را سینوزیت یا سرماخوردگی تشخیص می دهد.

وی ادامه داد: در این صورت پزشک بعد از تشخیص سینوزیت یا سرماخوردگی به تجویز آنتی بیوتیک روی می‌آورد که این تجویز می تواند باعث ایجاد مشکلات بسیاری در زمینه آلرژی که شیوع آن در شهرهای بزرگ و صنعتی آلوده مانند تهران بیشتر است؛ شود. بنابراین با آگاهی کامل از علایم و نوع بیماری، ابتدا باید مطمئن شد که مسئله فرد عفونی نیست و سپس اقدام به درمان یا تجویز آنتی بیوتیک ها کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha