محققان چینی برای اولین ‌بار موفق به ساخت ژنراتورهای زیستی قابل تجزیه برای تامین انرژی ایمپلنت‌های پزشکی در بدن شدند.

سلامت نیوز:محققان چینی برای اولین ‌بار موفق به ساخت ژنراتورهای زیستی قابل تجزیه برای تامین انرژی ایمپلنت‌های پزشکی در بدن شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، با توجه به گسترش کاربرد ایمپلنت‌های پزشکی در تشخیص و کنترل بیماری‌های حاد مثل ترومای مغزی و عارضه نامنظمی ضربان قلب، معرفی منبع انرژی کاربردی، قابل حمل و سازگار با بدن جزء اولین اولویت‌های مطالعاتی اکثر محققان فعال در عرصه پزشکی است.

امروزه برای جایگزینی یا تعویض منبع انرژی ایمپلنت‌های پزشکی راهی جز جراحی نیست. متاسفانه در روش جراحی همواره امکان گسترش عفونت در محل برش وجود دارد، اما در صورت استفاده از ژنراتورهای زیستی نه تنها نیازی به تعویض منبع انرژی نیست، بلکه با پایان کار ایمپلنت پزشکی، ژنراتور زیستی در بدن بدون هیچ آسیبی تجزیه و جذب می‌شود.

اکنون محققان با توسعه فناوری منابع تامین انرژی قابل تجزیه برای اولین‌ بار از پدیده موسوم به اثر برق مالشی به عنوان یک روش کاربردی و قابل اعتماد برای تامین انرژی ایمپلنت‌های زیستی استفاده کردند.

در فناوری تولید الکتریسیته با روش اثر برق مالشی از دو ماده متفاوت برای انتقال الکترون‌ها از سطح یک ماده به سطح ماده دیگر استفاده می‌شود. این پدیده درست مشابه باردار شدن شانه هنگام شانه‌کردن موی سر است.

محققان برای تولید بخش اصلی ژنراتور مولد برق قابل تجزیه از دو لایه پلیمر جذبی و ارزان مثل PLGA و PCL استفاده کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha