وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: شمار مبتلایان به آنفلوآنزای نوع A در كشور، به هزار و 194 نفر رسید.

رئیس مركز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، با اعلام این مطلب، افزود: 16 تن از هموطنانمان نیز بر اثر این بیماری، فوت كرده اند.

دكتر محمدمهدی گویا، بیشترین شمار مبتلایان به آنفلوآنزای نوع A را در شهرهای سیستان و بلوچستان، اراك و قم بیان كرد و گفت: تا كنون دانش آموزی از این شهرها بر اثر بیماری فوت نكرده اند.

این مقام وزارت بهداشت تصریح كرد: با ابلاغ دستوركار پیشگیری از آنفلوآنزای نوع A ویژه دانش آموزان مدارس، در صورتی كه 15 درصد دانش آموزان یك كلاس، به این بیماری دچار شده باشند، آن كلاس تعطیل می شود.

رئیس مركز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، تاكید كرد: هدف وزارت بهداشت این نیست كه مدارس را به علت همه گیری بیماری تعطیل كند، زیرا آنفلوآنزای نوع A، با رعایت بهداشت فردی و استراحت یك هفته ای، قابل درمان است.

گویا گفت: فقط كسانی كه به بیماری های ریوی، قلبی، تنفسی و دیگر بیماری های مزمن دچار باشند، اگر به آنفلوآنزای نوع A مبتلا شوند، احتمال خطر مرگ برای آنان بیش از دیگر افراد عادی جامعه است.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت تصریح كرد: همه گیری این بیماری، مختص كشورمان نیست و به صورت یك همه گیری در سراسر جهان گسترش یافته است و ما نباید نگرانی و وحشت در بین مردم ایجاد كنیم.

گویا بار دیگر توصیه كرد، دانش آموزان حتما از دست دادن، روبوسی و تماس چهره به چهره با افراد سرماخورده خودداری كنند و صابون و دستمال شخصی در مدرسه به همراه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha