سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

۳ جوان خشن با پرسه زدن در پارک‌ها و خیابان‌های خلوت پسران نوجوان را با چاقو تهدید و گوشی تلفن همراه‌شان را زورگیری می‌کردند اما سرانجام بعد از ده‌ها فقره زورگیری دستگیر شدند.

سلامت نیوز: ۳ جوان خشن با پرسه زدن در پارک‌ها و خیابان‌های خلوت پسران نوجوان را با چاقو تهدید و گوشی تلفن همراه‌شان را زورگیری می‌کردند اما سرانجام بعد از ده‌ها فقره زورگیری دستگیر شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، چندی قبل مردی همراه پسر نوجوانش به كلانتری 126تهرانپارس رفت و گفت 3پسر جوان دقایقی قبل گوشی تلفن همراه پسرش را در پارك از او زورگیری كرده‌اند. نوجوان 13ساله ماجرای زورگیری را برای مأموران اینطور تعریف كرد؛ من و دوستانم در پارك نشسته بودیم كه 3پسر جوان به ما نزدیك شدند. آنها اول از ما آدرس پرسیدند ولی ناگهان با چاقو به طرف مان حمله و شروع به تهدید كردند. ما خیلی ترسیده بودیم و آنها جیب‌های مان را بازرسی كردند و گوشی تلفن همراه من را به زور گرفتند و سوار بر موتورسیكلت‌شان از آنجا فرار كردند.

به‌دنبال این شكایت كارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای دستگیری زورگیران آغاز كردند اما این نخستین‌باری نبود كه در آن حوالی از پسران نوجوان زورگیری می‌شد؛ پیش از این هم گوشی تلفن همراه چند پسر نوجوان دیگر توسط 3سرنشین یك موتورسیكلت زورگیری شده بود. زورگیران طعمه‌های‌شان را كتك می‌زدند و بعد از جست‌وجوی جیب‌های‌شان گوشی آنها را می‌دزدیدند.

در چنین شرایطی چند گروه از افسران پلیس آگاهی در قالب گشت‌های ویژه تلاش خود را برای به دام انداختن زورگیران شروع كردند تا اینكه سرانجام در جریان گشتزنی در محدوده تهرانپارس به 2جوان موتورسوار مشكوك شدند و در بازرسی آنها چند قبضه چاقو كشف كردند. به این ترتیب آنها بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل شدند. وقتی چند نفر از شاكیان در پلیس آگاهی 2متهم 19و 20ساله را دیدند آنها را به‌عنوان سارقان گوشی های‌شان شناسایی كردند. متهمان كه چاره‌ای جز بیان واقعیت نداشتند به ده‌ها فقره زورگیری گوشی تلفن همراه با همدستی جوان دیگری كه سركرده باند بود اعتراف كردند. به این ترتیب سردسته باند زورگیری از نوجوانان نیز دستگیر شد.

سرهنگ فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهمان در تحقیقات مقدماتی ده‌ها فقره سرقت و زورگیری را به گردن گرفته‌اند و هم‌اكنون در بازداشت به‌سرمی‌برند. با این حال از شهروندانی كه با این شگرد از آنها زورگیری شده دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha