سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 177836

رییس سازمان استاندارد كشور با اشاره به طرح خبری مبنی بر ارسال گزارش محرمانه درباره واردات بنزین از سوی سازمان ملی استاندارد به دولت گفت: من نمی‌دانم چرا رسانه‌ها به این موضوع دامن می‌زنند، چراكه گزارش كیفیت بنزین هیچ‌گاه محرمانه نبود و تا پیش از این به دلیل اینكه برنامه‌ریزی برای چگونگی تست آن به تصویب دولت نرسیده بود، مراحل به صورت محرمانه برای دولت تشریح شده بود. نتایج آزمون محرمانه نیست و زمانی كه نهایی شود، اعلام عمومی خواهیم كرد.

انتشار گزارش محرمانه كیفیت بنزین در فروردین 95

سلامت نیوز: رییس سازمان استاندارد كشور با اشاره به طرح خبری مبنی بر ارسال گزارش محرمانه درباره واردات بنزین از سوی سازمان ملی استاندارد به دولت گفت: من نمی‌دانم چرا رسانه‌ها به این موضوع دامن می‌زنند، چراكه گزارش كیفیت بنزین هیچ‌گاه محرمانه نبود و تا پیش از این به دلیل اینكه برنامه‌ریزی برای چگونگی تست آن به تصویب دولت نرسیده بود، مراحل به صورت محرمانه برای دولت تشریح شده بود. نتایج آزمون محرمانه نیست و زمانی كه نهایی شود، اعلام عمومی خواهیم كرد.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه تعادل نوشت: روز گذشته، نشست خبری رییس سازمان استاندارد كشور با بررسی موضوعات مختلفی از جمله ارائه برنامه‌های آتی این سازمان، چگونگی نظارت بر استاندارد كالاهای وارداتی در پسابرجام، ورود سازمان ملی استاندارد به قرارداد جدید ایران خودرو و پژو فرانسه و علل عدم تجهیز خودروهای تولیدی به استانداردهای لازم و مهم‌تر از همه، بررسی پشت پرده توزیع بنزین‌های غیراستاندارد و ورود بنزین‌های فاقد كیفیت به ایران برگزار شد؛ این نشست آن قدر حول محور بنزین چرخید كه هیات رییسه سازمان ملی استاندارد را به واكنش واداشت.

در این بین، تبیین فراز و نشیب‌های سال 94، محور ابتدایی كلام رییس سازمان استاندارد بود كه «نیره پیروزبخت» را به بیان این جمله واداشت: «سال 94 سال سختی برای كشور بود و به همین واسطه ما هم روزهای پر فراز و نشیبی را طبق تمام ارگان‌های دولتی دیگر طی كردیم. كمبود منابع مادی از یك‌سو و كمبود نیروی انسانی نیز از سوی دیگر، ما را همچون كلاف سردرگم كرد، اما با توجه به وظیفه این سازمان مبنی بر نظارت و استانداردسازی، توانستیم عملكرد قابل قبولی داشته باشیم.در هفته اخیر نیز، با مصوبه دولت برای ارتقای جایگاه سازمان ملی استاندارد، اندكی از سختی‌های سال جاری به شیرینی تبدیل شد، زیرا وظایف شورای عالی استاندارد مطابق این قانون ارتقا یافته است.»

در همین راستا؛ رییس سازمان استاندارد كشور با اشاره به طرح خبری مبنی بر ارسال گزارش محرمانه درباره واردات بنزین از سوی سازمان ملی استاندارد به دولت گفت: من نمی‌دانم چرا رسانه‌ها به این موضوع دامن می‌زنند، چراكه گزارش كیفیت بنزین هیچ‌گاه محرمانه نبود و تا پیش از این به دلیل اینكه برنامه‌ریزی برای چگونگی تست آن به تصویب دولت نرسیده بود، مراحل به صورت محرمانه برای دولت تشریح شده بود.

پیروزبخت با اشاره به مفاد گزارش‌های ارائه شده توضیح داد: در این گزارش، به صورت محرمانه عنوان شده بود كه چطور و با چه روشی و از چه زمانی و از چه شهرهایی، قرار است نمونه‌برداری صورت گیرد اما نتایج آزمون محرمانه نیست و زمانی كه نهایی شود، اعلام عمومی خواهیم كرد.

رییس سازمان استاندارد در پاسخ به پرسش یكی از خبرنگاران مبنی بر اینكه قرار بود مفاد گزارش یاد شده (كیفیت بنزین) در اسفندماه رسانه‌یی شود، گفت: متاسفانه در زمینه تامین زنجیره مواد اولیه آزمایشگاهی كمی با مشكل مواجه شدیم؛ به‌طوری‌كه تا روز آخر اعلام نتایج، هیچ فردی اعم از وزارت نفت، جایگاهداران یا نمونه‌برداران نمی‌دانستند كه هر نمونه متعلق به كدام جایگاه است یا اینكه نمونه‌ها از كدام جایگاه‌ها برداشته شده است، بلكه به هر یك از نمونه‌ها یك كد مشخص داده می‌شود و حتی نمونه‌گیر نیز نمی‌دانست كه نمونه متعلق به كدام جایگاه است، بنابراین با برطرف شدن این موضوع این گزارش توسط رسانه‌ها در فروردین 95 در اختیار اذهان عمومی قرار خواهد گرفت.

پیروزبخت همچنین درباره ماجرای بنزین‌های غیراستاندارد وارداتی گفت: در ماه‌های گذشته محموله‌های بنزین وارداتی از شمال و جنوب كشور با دقت كنترل شدند كه بر این اساس، مشخص شد محموله‌هایی كه از بنادر شمالی در حال ورود به كشور بودند، انطباقی با استانداردهای ایران ندارند، بنابراین مرجوع شدند و هم‌اكنون واردات بنزین از شمال كشور با تفاهم صورت گرفته با وزارت نفت همچنان متوقف است.

رییس سازمان ملی استاندارد همچنین از ورود سازمان متبوعش در جایگاه نظارتی به قراردادهای خارجی خبر داد و گفت: در دوران رفع تحریم‌های بین‌المللی، ما شاهد ورود كالاهای وارداتی خواهیم بود كه برای نظارت كیفیت این نوع كالاها با وزارت صنعت هماهنگی‌هایی شكل گرفته و ما نیز منتظر فهرست نهایی هستیم. وی در ادامه از ورود نظارتی سازمان ملی استاندارد به قرارداد ایران خودرو و پژو خبر داد و گفت: متاسفانه این سازمان در مذاكرات اولیه قرارداد پژو حضور نداشت اما بعد از سفر فرانسه و امضای توافقنامه بلافاصله هماهنگی‌هایی با این سازمان آغاز شد تا استانداردها و مقرراتی كه از نظر سازمان ملی استاندارد الزامی است، رعایت شود و به اطلاع پژو برسد كه باید تمام این مقررات را رعایت كند. پیروزبخت عنوان كرد: با پیشنهاد ارائه شده از سوی این سازمان به وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار است عرضه هر كالا یا خدمتی در بازار با یك پیوست استاندارد باشد و قطعا این موضوع باید در تمام قراردادهای خارجی كه از این پس به امضا می‌رسد، لحاظ شود. این طرح به كمیسیون زیربنایی دولت پیشنهاد شده كه در صورت تصویب، سازمان ملی استاندارد در قراردادهای امضا شده میان شركت‌های ایرانی با همتایان خارجی حضور خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha