مطالعه اخیر محققان نشان می دهد کلم بروکلی می تواند موجب کاهش ریسک ابتلا به سرطان کبد و پیشگیری از پیشرفت بیماری کبد چرب شود.

سلامت نیوز:مطالعه اخیر محققان نشان می دهد کلم بروکلی می تواند موجب کاهش ریسک ابتلا به سرطان کبد و پیشگیری از پیشرفت بیماری کبد چرب شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه ایلینوی آمریکا در مطالعه اخیر خود به رابطه بین کلم بروکلی و سرطان کبد و کبد چرب پرداختند. مطالعات قبلی رابطه بین مصرف این سبزی و کاهش خطر بروز سرطان های مشخصی نظیر سرطان سینه، روده و پروستات را اثبات کرده بود.

به گفته الیزابت جفری، عضو تیم تحقیق، مصرف رژیم غذایی حاوی قند بالا و چربی بالا و داشتن چربی اضافی با پیشرفت بیماری کبد چرب همراه است که می تواند منجر به بروز بیماری های نظیر سیروز کبدی و سرطان کبد شود.

محققان که این نوع رژیم غذایی را رژیم غذایی غربی عنوان می کنند در مطالعه خود بر روی موش ها، آنها را به چهار گروه تقسیم کردند: برخی تحت رژیم غذایی کنترل یا رژیم غذایی غربی بودند و به برخی کلم بروکلی داده شد و به برخی دیگر کلم بروکلی داده نشد.

نتیجه مطالعه نشان می دهد در موش های گروه رژیم غذایی غربی، هم تعداد گره های سرطانی و هم اندازه این گره ها در کبد افزایش یافت. اما زمانیکه کلم بروکلی به رژیم غذایی آنها اضافه شد، تعداد گره ها کاهش یافت. اما در اندازه گره ها تغییری حاصل نشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha