دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت گفت: برای اولین بار در کشور، آزمون جامع پیش کارورزی پزشکی به صورت الکترونیک برگزار شد.

سلامت نیوز:دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت گفت: برای اولین بار در کشور، آزمون جامع پیش کارورزی پزشکی به صورت الکترونیک برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر طاهره چنگیز با اعلام این خبر اظهار داشت: بیش از 250 دانشجو در شهرهای اصفهان، شهرکرد، کاشان و یزد در آزمون پیش کارورزی که به صورت مبتنی بر کامپیوتر برگزار شد شرکت کردند، در حالی که در سایر دانشگاههای علوم پزشکی، آزمون فوق به صورت مرسوم (با دفترچه ها و پاسخنامه های کاغذی)، برگزار گردید.

دکتر چنگیز افزود: این اقدام که به صورت داوطلبانه و به پیشنهاد مشترک معاونین آموزشی دانشگاههای منطقه هفتم آمایشی و دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی صورت گرفت، نخستین گام از مسیری مشخص برای ارتقای کیفیت آزمونهای جامع دوره پزشکی عمومی است.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت با بیان اینکه تشکیل بانک سوالات آزمون، ایجاد تنوع در سوالات آزمون و استفاده از سایر انواع سوالات که می تواند به یادگیری عمیقتر مطالب کمک کند (از جمله سوالات جورکردنی، کوتاه پاسخ، مسائل مدیریت بیمار PMP) و استفاده بیشتر از تصاویر رنگی، فیلمهای کوتاه، .. سؤالات به نحوی که به محتوای آموزشی رشته پزشکی نزدیکتر باشد، در گامهای بعدی این مسیر قرار دارد، اظهار نمود: از طرف دیگر، پس از تشکیل بانک سوال با تعداد بسیار زیاد سؤالات معتبر و با توجه به جدول بودجه بندی آزمون، می توان دفعات برگزاری آزمون را در هر سال از دو نوبت به حداقل 4 نوبت در سال افزایش داد و بنابراین استرس و نگرانی دانشجویان نسبت به تعویق 6ماهه تحصیل در صورت مردودی در آزمون کاهش خواهد یافت و با آرامش بیشتری خود را برای آزمون آماده خواهند کرد.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت در ادامه خاطرشان کرد: کلیه عملیات طراحی آزمون پیش کارورزی اسفند 1394 در منطقه آمایشی هفتم، به صورت کاملا سامان یافته با استفاده از نرم افزار ایرانی نجما و با مشارکت اعضای هیات ممتحنه آزمون از هر چهار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شهرکرد، کاشان و یزد طراحی شد.

وی اضافه کرد: نرم افزار اجرای آزمون نیز که توسط متخصصان ایرانی و بر اساس شرایط و قابلیتهای مورد انتظار در آزمونهای الکترونیک تدوین شده بود در اختیار دانشگاههای منطقه قرار گرفت.

دکتر چنگیز همچنین تاکید کرد: به منظور آشنایی دانشجویان با نرم افزار، آزمون آزمایشی در چهار دانشگاه منطقه با 50 سوال نمونه ( از سوالات دوره های قبل) در روز پنجشنبه 7 اسفند 94 اجرا شد و باز خوردهای دانشجویان در مورد امکانات اضافی مورد نیاز در نرم افزار دریافت و اصلاحات مورد نیاز انجام گردید.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با اجرای موفق این گام، مراحل بعدی نیز با سرعت و کیفیت مطلوب طی شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha