موسسه ملی آمریکا جایزه مالی خود در بخش مبتکر نوین را به دانشمند ایرانی اهدا کرد تا با کمک آن بتواند تحقیقات خود را در زمینه تب لاسا ادامه داده و گسترده تر سازد.

محقق ایرانی دانشگاه هاروارد موفق به کسب جایزه مبتکر نوین موسسه ملی بهداشت آمریکا شد. این موسسه از 18 دانشمند دانشگاه هاروارد به دلیل توانایی توسعه زمینه های علمی و کشف گزینه های جدید علمی در تحقیقاتشان به مدت پنج سال حمایت مالی خواهد کرد.

پردیس ثابتی دانشمند و استادیار ایرانی در رشته بیولوژی میکروارگانیسم و تکامل موفق شده است در اوایل ماه جاری جایزه مبتکر نوین سال 2009 را از موسسه ملی بهداشت دریافت کند. ثابتی قصد دارد از این جایزه برای ادامه مطالعاتش در زمینه تب لاسا که از نظر وی یکی از کشنده ترین بیماری های شناخته شده به شمار می رود، استفاده کند.

موسسه ملی بهداشت در سال جاری 348 میلیون دلار را در سه بخش جایزه مبتکر نوین، جایزه پیشگام و جایزه برنامه نوین تقسیم کرده است. سال گذشته این موسسه 138 دلار را در بخش مبتکر نوین و جایزه پیشگام اهدا کرد، جایزه بخش آخر کاملا متغیر بوده و نسبت به نظر مدیر این موسسه به افراد اهدا می شود.

گفته می شود بودجه ای که در سال 2009 به اهدای این جوایز و پشتیبانی های مالی اختصاص داده شده است طی پنج سال گذشته بیشترین مبلغ به شمار می رود.

دانشمندان دانشگاه هاروارد در سال جاری 16 درصد از جایزه موسسه ملی بهداشت را به خود اختصاص داده اند و ثابتی دانشمند جوان و شناخته شده این دانشگاه نیز در بخش مبتکر نوین از حمایت مالی این موسسه برخوردار شده است.

وی تا کنون در پایگاه تحقیقاتی اش در ایروآ - شهری کوچک در نیجریه - توانسته است با استفاده از داروهای موثر و تکنیکهای تشخیصی پیشرفته درصد میزان کشندگی بیماری تب لاسا را از 70 درصد به 15 درصد کاهش دهد.

به گزارش مهر، ثابتی می گوید: "با کمک چنین جایزه مالی قادر خواهد بود تحقیقات خود را وسعت داده و بر روی وجود مقاومت ذاتی ژنتیکی بیماری به مطالعه بپردازد، پیشرفتی که می تواند اطلاعات جدیدی از ژنوم انسان ارائه کند."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha