متاسفانه این روزها بحث‌های غیرکارشناسی در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها مطرح می‌شود مبنی بر این که در کشور دستگاه‌های اندازه‌گیری تشعشعات تلفن همراه وجود ندارد، در حالی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستگاه‌های اندازه‌گیری تشعشعات را دارد و به صورت دوره‌ای نسبت به پایش فضای فرکانسی اقدام می‌کند.

محمود خسروی - معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - با بیان این مطلب در حاشیه جلسه شورای مدیران مناطق این سازمان گفت: سازمان با تجهیزات اندازه‌گیری تشعشعات، فضای فرکانسی کشور را پایش می‌کند.

او اعلام کرد: در مورد نصب BTSها و مجوز آن سازمان انرژی اتمی طبق قانون حفاظت در برابر اشعه مرجع تست تجهیزات مواد پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز بوده و در این مورد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همکاری تنگاتنگی با سازمان انرژی اتمی داشته و به مدت دو سال اندازه‌گیری‌های لازم صورت گرفته و مجوز لازم صادر شده و هم اکنون نیز برای تک تک ایستگاه‌ها این امر صورت می‌پذیرد.

وی در پایان گفت: لذا نصب BTSها در سطح شهر از نظر میزان تشعشعات، ارتباطی که بین اپراتورها و سازمان انرژی اتمی توسط سازمان برقرار شده تحت نظارت است و در حال حاضر میزان تشعشعات یک دهم حد استاندارد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha