قائم مقام سازمان نظام پرستار، عنوان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به صورت متغییر6، 8، 9 و یا 10 ماه است که معوقات پرستاران را پرداخت نکرده‌اند که این مساله موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای پرستاران شده است.

حواله بی‌سرانجام مسئولان برای پرداخت معوقات پرستاران

سلامت نیوز:قائم مقام سازمان نظام پرستار، عنوان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به صورت متغییر6، 8، 9 و یا 10 ماه است که معوقات پرستاران را پرداخت نکرده‌اند که این مساله موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای پرستاران شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، محمد شریفی مقدم با بیان اینکه به طور متوسط اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از مرداد ماه تاکنون معوقات پرستاران را پرداخت نکرده‌اند، گفت: تعداد محدودی از بیمارستان‌ها از اسفندماه سال 93 معوقات پرستاران را پرداخت نکرده‌اند اما اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی تا مرداد سالجاری کارانه و اضافه کاری پرستاران را پرداخت کرده‌اند و هنوز معوقات 6 ماهه دوم را به پرستاران بدهکار هستند.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری افزود: وقتی علت را از دانشگاه‌ها پیگیری می‌کنیم آنها اعلام می‌کنند وزارت بهداشت منابعی در اختیار آنها نگذاشته است و وقتی سراغ وزارتخانه می‌رویم آنها طلب خود از بیمه‌ها را بهانه این عدم پرداخت اعلام می‌کنند و در نهایت نیز بیمه‌ها افزایش تعرفه در طرح تحول سلامت و کمبود منابع را دلیل ناتوانی خود در پرداختی بیمارستان‌ها اعلام می‌کنند.

وی عنوان کرد: بیمار در بیمارستان کم‌تر از 10 درصد فرانشیز پرداخت می‌کند که بقیه این مبلغ (حدود 90 درصد) توسط سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود که با اجرای طرح تحول سلامت و افزایش تعرفه‌های پزشکی سهم پرداختی بیمه‌ها به صورت چشم‌گیری افزایش یافته و این در حالی است که در اجرای این طرح هیچ‌گونه منابعی برای پرداخت این هزینه‌ها برای بیمه تعریف نشده است به همین دلیل بیمه‌ها دیگر قادر به پرداخت سهم خود نیستند.

شریفی مقدم در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیش از 60 درصد پرداختی بیمه به بیمارستان‌ها سهم پزشکان عضو هیات علمی است، گفت: درصدی از این پرداختی سهم بیمارستان و حدود 27 درصد سهم تمام کادر غیرپزشکی شامل پزشکان عمومی، آزمایشگاه، رادیولوژی، بینایی سنجی، نگهبانی، خدمات و ... است که از این مقدار حدود 10 تا 15 درصد سهم پرستاران است که در 6 ماه دوم سال پرداخت نشده است.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha