نمایشگاه تجاری امنیت و ایمنی توکیو میزبان یکی از جدیدترین محصولات روباتیک ژاپنی ها است. روباتی که به آنفلوآنزای خوکی مبتلا شده و علائم شدید بیماری را به خوبی نشان می دهد.

روباتی جدید به منظور آموزش بهیارهای پزشکی به گونه ای طراحی شده است که می تواند علائم ابتلا آنفولانزای خوکی را به خوبی و مشابه انسانها اجرا کند.

این روبات ژاپنی به گونه ای طراحی شده است تا بتواند به بهیاران و مددکاران در تشخیص و درمان آنفلوآنزای خوکی کمک کند. روبات شبه انسان در روز پنجشنبه در نمایشگاه تجاری امنیت و ایمنی در توکیو در معرض دید عموم قرار گرفت.

لایه ای مشابه پوست بدن انسان بدن این روبات را در بر گرفته است. همچنین روبات با کمک حرکات انسان نما از شدت تب عرق می کند، ناله می کند، می گرید و به طور کلی از ابتلا به آنفلوآنزای خوکی عذاب می کشد. در صورتی که مددکار نتواند روبات را به درستی درمان کند، شدت علائم افزایش پیدا کرده و به تدریج تنفس وی قطع شده و روبات می میرد.

با وجود اینکه روباتهایی با توانایی شبیه سازی بیماران پدیده ای جدید به شمار نمی روند، شاید بتوان گفت این روبات اولین نمونه ای است که تنها برای نمایش دادن علائم یک بیماری ابداع شده است.

بر اساس گزارش نشنال جئوگرافی، روبات مبتلا به H1N1 در میان دیگر روباتهای نمایشگاه با هدف کمک به جلوگیری و درمان آنفلوآنزای خوکی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha