عضو شورای علی نظام پزشکی نسبت به بروز چالشهای پیش روی حوزه سلامت کشور به دلیل نبود نگاه کارشناسی در لایحه هدفمند کردن یارانه ها هشدار داد.

دکتر محمدتقی نوربخش در گفتگو با مهر از بیمارستان به عنوان یک شهر یاد کرد که تمام آنچه در شهر هزینه می شود در بیمارستان نیز صرف می شود.

کلیات لایحه هدفمند کردن یارانه ها در صحن مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و نمایندگان مشغول بررسی مواد این لایحه هستند.

نوربخش با تاکید بر اینکه لایحه هدفمند کردن یارانه ها قابل دفاع است، افزود: در تمامی کشورها وقتی یارانه ها را حذف می کنند، ذخایر ناشی از منابع آن صرف رفاه اجتماعی و سلامت مردم می شود.

با توجه به اهداف هدفمند کردن یارانه ها مصرف به حداقل خواهد رسید، قیمتها به حالت واقعی نزدیک می شود و درآمد حاصله نیز بین دهکهای پایین جامعه توزیع خواهد شد تا شکاف طبقاتی کم شود.

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور با عنوان این مطلب که در شرایط کنونی نیز با 1500 میلیارد تومان بدهی انباشته مراکز درمانی مواجهیم، گفت: ذخایر ناشی از هدفمند کردن یارانه ها باید به سلامت نظام سلامت سرازیر شود چون در غیر این صورت مراکز درمانی دچار مشکلات جدی خواهند شد.

نوربخش ادامه داد: متاسفانه در لایحه هدفمند کردن یارانه ها مکانیسم مشخصی برای اینکه ذخایر به سمت نظام سلامت برود، نمی بینیم.

این عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ با تاکید بر تقویت سیستمهای بیمه ای کشور برای ارائه خدمات مطلوب به مردم اظهارداشت: انتظار این است که مقوله زیادی از ذخایر لایحه هدفمند کردن یارانه ها به سمت بیمه ها و رفاه اجتماعی سرازیر شود در غیر این صورت با چالشهای جدی در حوزه سلامت مواجه خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha