چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 177976

معاون آرایشی و بهداشتی اداره کل فراورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره خبرهای اخیر درخصوص سرطان زا بودن شامپو جانسون گفت: واردات قانونی نمونه های واقعی این شامپو از ۱۴ بهمن سال ۹۱ تاکنون انجام نگرفته و توزیع انواع تقلبی این شامپو، غیر مجاز است.

سلامت نیوز: معاون آرایشی و بهداشتی اداره کل فراورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره خبرهای اخیر درخصوص سرطان زا بودن شامپو جانسون گفت: واردات قانونی نمونه های واقعی این شامپو از ۱۴ بهمن سال ۹۱ تاکنون انجام نگرفته و توزیع انواع تقلبی این شامپو، غیر مجاز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، اخیرا در خبر‌ها آمده بود که مطالعات جدید نشان می‌دهد در شامپو بچه شرکت آمریکایی «جانسون» موادی وجود دارد که سرطان زاست.
این مطالعات نشان می‌دهد ماده فرمالدئید که سرطانزاست، در این شامپو بچه موجود است. مواد تشکیل دهنده این شامپو باعث تحریک پوست، چشم و دستگاه تنفسی می‌شود و با احتمال بروز سرطان خون گره خورده است.
از سوی دیگر "دی اکسان" نام دیگر ماده شیمیایی موجود در محصولات بهداشتی شرکت جانسون است که به مرور زمان می‌تواند به سیستم عصبی مرکزی، کبد و کلیه‌ها آسیب برساند.
بر همین اساس مصطفی اسماعیلی در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: شرکت پخش برند اصلی محصول در تاریخ دوم اسفند امسال طی نامه‌ای به اداره کل فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو بر عدم واردات قانونی این محصول از تاریخ ۱۴ بهمن سال ۹۱ تاکید کرده است.


وی در مورد جمع آوری انواع غیرمجاز و تقلبی این محصول افزود: شرکت مذکور از سازمان غذا و دارو خواسته است که نسبت به جمع آوری انواع غیر مجاز و تقلبی انواع فرآورده‌های کودک شامل انواع شامپو، صابون و.... بی‌بی جانسون از سطح عرضه اقدام قانونی لازم را به عمل آورد.


 معاون آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در مورد اطلاع رسانی عمومی برای عدم خرید این محصول تقلبی تاکید کرد: این سازمان نیز از ۲۲ فروردین امسال، طی نامه‌ای مراتب را به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه های سراسر کشور اعلام کرد و از طریق اعلام عمومی در رسانه‌های دیداری و شنیداری و مکتوب نسبت به آگاه سازی مردم برای نخریدن محصولات غیر مجاز و تقلبی فرآورده‌های آرایشی مذکور اقدام کرد و هشدارهای لازم را ارائه نمود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha