رییس گروه اقتصاد و بیمه و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی گفت:هم پوشانی مطلقا منفی نیست و در بعد مثبت خود موجب افزایش خدمات به افراد تحت پوشش می‌شود.

کامران قربانعلی در گفتگو با سامانه خبری «سلامت‌نیوز»، با بیان اینکه همپوشانی بیمه ها علاوه بر نکات منفی دارای نقاط مثبتی نیز است،اظهار داشت: هم پوشانی بیمه‌ها امکان حق انتخاب را برای افرادی که از خدمات شرکت‌های متعدد بیمه‌ای استفاده می‌کنند فراهم می‌سازد.

وی افزود:علاوه براین هم پوشانی بیمه‌ها با رضایت فرد بیمه شده برای استفاده از خدمات متعدد شرکت‌های بیمه همراه است به طوریکه در صورت نبود خدمات موردنظر در یکی از سازمان‌ها و یا شرکت‌های بیمه این فرد می‌تواند به شرکت دیگری مراجعه کند.

رییس گروه اقتصاد و بیمه و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد:برای از بین بردن همپوشانی شرکت‌های بیمه‌گر باید تعامل اجرایی مناسبی میان این شرکت‌ها و صندوق‌های بیمه وجود داشته باشد که هنوز کار خاصی در این رابطه انجام نشده است.

وی گفت:به اعتقاد بنده پیش از هر اقدامی برای رفع هم‌پوشانی بیمه‌ها باید تحقیقات جامعی در رابطه با این موضوع انجام شود و زیرساخت‌های موردنظر نیز از سوی مسوولین ذی ربط ارائه گردد.

قربانعلی ادامه داد:البته ممکن است در بدو امر مخالفت‌هایی از سوی بیمه‌شدگانی که از خدمات شرکت‌های متعدد شرکت‌های بیمه استفاده می‌کنند مطرح شود.

وی با بیان این مطلب که براساس ماده 54قانون خدمات اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی مکلف به ارایه تسهیلات به تمامی بیمه شده‌ها و افراد تحت تکلف است اظهار داشت:هر گونه عدول و کوتاهی از این مصوبه برخلاف قانون است.

این مسوول سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد:هم پوشانی فعالیت شرکت‌های بیمه‌گر به لحاظ خدماتی که این شرکت‌ها به افراد تحت پوشش ارایه می‌کنند صورت می‌گیرد و هنوز در گروه اقتصاد،بیمه و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی طرحی برای رفع هم پوشانی بیمه‌ها ارایه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha