دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 178096

ترکیب گلیسیرین فواید زیادی برای پوست دارد . گلیسیرین، دارای خاصیت مرطوب کننده است. لیمو نیز منبع عالی ویتامین C است و باعث باز شدن رنگ پوست می شود .این ویتامین تولید کلاژن را افزایش می دهد و به روند نو سازی پوست کمک می کند.

گلیسیرین و لیمو معجزه ای برای پوست

گلیسیرین چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین، اگر محصولات مراقبت از پوست، از جمله لوسیون، کرم و صابون را خریداری می کنید، احتمالاً قبلاً در مورد گلیسیرین می دانید. این یک عنصر رایج در بسیاری از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست است، در درجه اول به دلیل توانایی آن در صاف کردن و مرطوب کردن پوست شناخته شده است.

اگرچه بسیاری از محصولات حاوی گلیسیرین هستند، اما برخی از افراد ترجیح می دهند از گلیسیرین به شکل خالص آن استفاده کنند. گلیسیرین خالص یک مایع بی رنگ و بی بو است که از چربی حیوانی یا گیاهی ساخته شده است، اگرچه برخی از شرکت های آرایشی و بهداشتی از گلیسیرین مصنوعی استفاده می کنند.

گلیسیرین چگونه برای پوست شما مفید است؟

گلیسیرین برای پوست عالی است زیرا به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند، ماده ای است که به پوست اجازه می دهد رطوبت را حفظ کند. می تواند رطوبت پوست را افزایش دهد، خشکی را از بین ببرد و سطح پوست را تازه کند.

همچنین یک نرم کننده است، به این معنی که می تواند پوست را نرم کند. اگر اگزما یا پسوریازیس لکه های خشن یا خشکی بیش از حد برای شما ایجاد کند، گلیسیرین یک گزینه بسیار عالی است.

گلیسیرین همچنین دارای خواص ضد میکروبی است، به این معنی که می تواند از پوست در برابر میکروارگانیسم های مضر محافظت کند.

بسیاری از حامیان گلیسرین بر این باورند که می تواند پوست را ترمیم کند و روند بهبود زخم را تسریع کند.

آیا گلیسرین پوست را سفید می کند؟

گلیسیرین به دلیل توانایی آن در مرطوب کردن و محافظت از پوست شناخته شده است. اگرچه گلیسیرین به عنوان سفید کننده پوست شناخته شده نیست، اما برخی افراد ادعا می کنند که گلیسیرین دارای خواص سفید کنندگی پوست است.

با این حال، تحقیقات کمی وجود دارد که از استفاده از آن برای این منظور حمایت کند؛برخی از این ادعاها ممکن است به دلیل خاصیت لایه برداری آن باشد.

هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود، خواص مرطوب کننده گلیسیرین می تواند آبرسانی را در لایه بیرونی پوست بهبود بخشد. این منجر به نرمی پوست در لایه بالایی می شود که لایه برداری را آسان تر می کند.

لایه برداری از بین بردن سلول های مرده پوست است . از بین بردن این سلول‌های پوستی ممکن است به روشن‌تر شدن رنگ پوست و بهبود ظاهر لکه‌های تیره، اسکار و لکه‌های پیری کمک کند.

چگونه باید از گلیسرین استفاده کرد؟

در حالی که استفاده از گلیسیرین به تنهایی می تواند پوست شما را مرطوب و لایه برداری کند، برخی از طرفداران ادعا می کنند که ترکیب گلیسیرین با سایر مواد نیز می تواند پوست را سفید کند.

استفاده از گلیسیرین در ترکیب با سایر محصولات، مانند لیمو و گلاب ، ممکن است به احیای پوست کدر و خشک یا نرم کردن پوست شما برای لایه برداری آسان تر کمک کند.

این مواد به خوبی با هم کار می کنند زیرا گلیسیرین هیدراته و رطوبت را فراهم می کند، در حالی که گلاب نه تنها منافذ شما را پاک می کند، بلکه منافذ شما را نیز سفت می کند و به پوست شما رنگ طبیعی خود را برمی گرداند.

در همین حال، اسیدیته آب لیمو ممکن است تغییر رنگ و رنگدانه ناهموار پوست را بهبود بخشد؛ با این حال، به خاطر داشته باشید که هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد که هر یک از این مواد باعث روشن شدن پوست شما می شود.

سرم گلیسیرین خودت را درست کن

سعی کنید سرم خود را بسازید:

  1. 5 قطره گلیسیرین خالص را با آب 1 لیمو و 20 میلی لیتر گلاب ترکیب کنید.
  2. مخلوط را در یک بطری کوچک یا یک بطری اسپری بریزید.
  3. روزانه با استفاده از انگشت یا سواب پنبه ای، مایع را روی صورت خود بمالید یا بعد از آرایش به صورت خود اسپری کنید.
  4. سرم را در یخچال نگهداری کنید.

هرکسی که می خواهد از گلیسیرین خالص روی پوست خود استفاده کند، باید از گلیسیرین گیاهی خالص استفاده کند. بسیاری از حامیان بر این باورند که این گزینه بهتر از جایگزین های حیوانی یا مصنوعی است.

آیا استفاده از گلیسیرین برای پوست بی خطر است؟

گلیسیرین معمولاً برای استفاده بر روی پوست بی خطر است و بسیاری از افراد از محصولات آرایشی حاوی این ماده بدون مشکل استفاده می کنند. با این حال، بیشتر این محصولات برای استفاده به عنوان سفید کننده پوست در نظر گرفته نشده اند.

قبل از اینکه آن را به طور مستقیم بر روی کل پوست خود استفاده کنید، آن را روی نقطه ی کوچکی پشت مچ دست خود امتحان کنید، تا ببینید به آن حساسیت دارید یا خیر.

اگر به گلیسیرین حساس هستید، علائم واکنش عبارتند از:

  • قرمزی پوست
  • ورم
  • خارش

اگر واکنش آلرژیک داشته باشید، ممکن است دچار کهیر و حساسیت شوید.

حتی اگر به گلیسیرین حساس نباشید، ممکن است به یکی دیگر از اجزای یک محصول مراقبت از پوست حساس باشید.

اگر قصد دارید سرم را با استفاده از دستور بالا درست کنید، بررسی کنید که آیا به هر یک از مواد دیگر حساسیت دارید یا خیر. یک واکنش آلرژیک می تواند منجر به تحریک پوست مانند خشکی، قرمزی یا پوسته پوسته شدن شود.

استفاده از لیمو بر روی پوست نیز می تواند حساسیت شما را به نور خورشید افزایش دهد و شما را در معرض خطر آفتاب سوختگی قرار دهد. از مصرف لیمو به مدت چند روز قبل از هرگونه فعالیت برنامه ریزی شده در فضای باز و قبل از بیرون رفتن در زیر نور آفتاب خودداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha