رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی سامانه اطلاع رسانی و رتبه بندی بهداشتی رستوران های سراسر کشور خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی سامانه اطلاع رسانی و رتبه بندی بهداشتی رستوران های سراسر کشور خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، خسرو صادق نیت روز شنبه در مراسم مانور نوروزی بهداشت محیط در دانشگاه علوم پزشکی ایران، جزئیات برنامه تشدید نظارت های بهداشتی در ایام نوروز را اعلام کرد و فعالسازی سامانه یاد شده را یکی از مهم ترین اقدامات به ویژه برای نوروز، جهت رضایتمندی بیشتر مردم و مسافران از خدمات بهداشتی عنوان کرد.


وی اظهار کرد: نرم افزار سامانه اطلاع رسانی و رتبه بندی بهداشتی رستوران ها از طریق سایت وزارت بهداشت و سایت مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت قابل دانلود است.


صادق نیت افزود: افرادی که این نرم افزار را در اختیار داشته باشند با اتصال به اینترنت در هر نقطه ای از کشور می توانند رستوران های اطراف خود را مشاهده کنند و وضعیت آنها را از نظر رتبه بهداشتی را ببینند.


این مقام مسئول درمرکز سلامت محیط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای رتبه رستوران ها هم گفت:رستوران ها در سامانه اطلاع رسانی و رتبه بندی بهداشتی با عالی، خوب و ضعیف رتبه بندی شده اند.


وی اضافه کرد: کاربران علاوه بر آن با کلیک روی آیکون رستوران مورد نظرشان می توانند اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت بهداشتی آن رستوران به دست آورند و برای استفاده از آن رستوران تصمیم بگیرند.


رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت اضافه کرد: بیش از یک میلیون اماکن عمومی از جمله اغذیه فروشی ها، رستوران ها، هتل ها و تفرجگاه ها به مردم خدمت رسانی می کنند که حدود چهار هزار و 500 بازرس بهداشت محیط وزارت بهداشت در قالب یکهزار و 700 تیم در سراسر کشور به صورت 24 ساعته بر این امکان نظارت می کنند و در این طرح از همکاری قوه قضائیه، استانداری ها، اتاق بازرگانی، شورای اصناف، نیروی انتظامی، سازمان تعزیرات حکومتی و رسانه ها نیز برخوردار می شویم.


صادق نیت گفت: بسیاری از تیم های بهداشت محیط با همکاری سازمان غذا و دارو به آزمایشگاه های کنترل غذا دسترسی دارند و پس از نمونه گیری هدفمند از اقلام عرضه شده، آنها را آزمایش می کنند و در صورت مشاهده تخلف به سرعت با متخلفان برخورد می شود و اماکن متخلف پلمپ می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha