وزیر بهداشت از حضور 4500 بازرس بهداشت محیط و کار در غالب 1700 تیم در کل کشور در ایام نوروز خبر داد و گفت: این میزان دو برابر سال قبل بوده و این بازرسان در واحدهای خدماتی نظارت می‌کنند، بنابراین امیدوارم ارائه کنندگان خدمات نیز از این فرصت به صورت سالم استفاده کنند و فکر کنند که میزبانان خوبی برای مردم هستند نه کاسبان خوبی و اگر در گذشته هم قصوری داشته‌اند آن را رفع کنند.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت از حضور 4500 بازرس بهداشت محیط و کار در غالب 1700 تیم در کل کشور در ایام نوروز خبر داد و گفت: این میزان دو برابر سال قبل بوده و این بازرسان در واحدهای خدماتی نظارت می‌کنند، بنابراین امیدوارم ارائه کنندگان خدمات نیز از این فرصت به صورت سالم استفاده کنند و فکر کنند که میزبانان خوبی برای مردم هستند نه کاسبان خوبی و اگر در گذشته هم قصوری داشته‌اند آن را رفع کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم مانور برنامه سلامت نوروزی که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران والبرز برگزار شد ضمن تبریک پیشاپیش ایام نوروز گفت: امیدوارم سال آینده سالی با آرامش بیشتر برای ایرانیان باشد و ما نیز بتوانیم آخرین سال دولت را با موفقیت پیش بریم.

وی خطاب به کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: شما کار مهمی را در ایام نوروز پیش رو دارید وآن دفاع از حقوق شهروندان است که یک حق مغفول مانده در برخی حوزه‌های کشور از جمله خدمات است و یکی از آن خدمات نیز در حوزه سلامت اعم از خدمات درمانی،‌بهداشتی و حتی آموزشی و پژوهشی است. بنابراین باید قبول کنیم که برخی کشورها آن طور که شایسته است حقوق شهروندی را رعایت نمی کنند.

هاشمی با بیان اینکه اهتمام مسئولین و قانونگذاران باید بیش از گذشته معطوف به رعایت حقوق مردم باشد ادامه داد: حال در جایی که قانونگذار قانونی را وضع کرده نوبت به ما مجریان می‌رسد. بنابراین نباید به صورت یکطرفه قانونگذار را محکوم کنیم. ما در حوزه غذا اعم از آشامیدنی و خوراکی‌ها قوانین خوبی داریم که نیاز است با دقت و سرعت عمل از سوی دو دستگاه یعنی حوزه بهداشت و محیط کار وزارت بهداشت و قوه قضائیه انجام شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه معتقدیم کسانی که در حوزه غذا تقلب می‌کنند بدترین ظلم را انجام می دهند تاکید کرد: این کار از جنایت نیز بالاتر است. چرا که مردم یک سال منتظر بودند تا نوروز بیاید دور هم جمع شوند و یک تجدید خاطره داشته و چندین روز از مشکلات اجتماعی فاصله بگیرند. حال اگر کسانی به قصد سودجویی تقلب کنند ظلم کرده‌اند؛ چرا که ممکن است تقلبشان زیان آور باشد به طوری که نتوان آن زیان را جبران کرد. بنابراین این موضوع اهمیت کار حوزه بهداشت محیط و کار و دستگاه قضایی را می‌رساند و امیدواریم که آن طور که مردم انتظار دارند از حقوقشان مراقبت کنیم. باید توجه کرد که مراقبت به طور گسترده باعث احساس امنیت در مردم می‌شود.

هاشمی همچنین اظهار کرد: در کشور مردم مالیات می‌دهند و ادارات ما از پول مردم ارتزاق می‌کند. بنابراین باید از این پول به درستی استفاده کرد. در عین حال قدرت هم اگر درست مورد استفاده قرار نگیرد بسیار زیان آور است و حتی بدتر از تقلب است.بنابراین با بی‌انصافی کسی را متهم نکنید و به کسی آسیب نرسانید همه چیز باید چه از سوی ارائه کنندگان و چه از سوی بازرسان بهداشت محیط با انصاف ارائه شود.

حضور 4500 بازرس بهداشت محیط کار در کل کشور

وزیر بهداشت از حضور 4500 بازرس بهداشت محیط و کار در غالب 1700 تیم در کل کشور در ایام نوروز خبر داد و گفت: این میزان دو برابر سال قبل بوده و این بازرسان در واحدهای خدماتی نظارت می‌کنند. بنابراین امیدوارم ارائه کنندگان خدمات نیز از این فرصت به صورت سالم استفاده کنند و فکر کنند که میزبانان خوبی برای مردم هستند نه کاسبان خوبی و اگر در گذشته هم قصوری داشته‌اند آن را رفع کنند.

وی با بیان اینکه ارائه کنندگان خدمات در حوزه غذا، آشامیدنی و غیره بزرگترین افتخارشان پذیرایی از ایرانیان باشد گفت: در این صورت مشکلی نخواهیم داشت. حال ممکن است ما تخلفی را نبینیم اما تاکید می‌کنم اگر تخلفی مشاهده شود از حق مردم مراقبت می‌کنیم و از قوه قضائیه هم می‌خواهیم که با متخلفین برخورد کند به طوری که بازدارنده باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: امیدوارم این مانور مقدمه‌ای باشد تا در سال 95 حوزه بهداشت محیط وکار حضور متفاوتی با طول تاریخ خدمتش در کشور داشته باشد.

شماره‌های 1490 و 190 برای شکایات مردم

هاشمی ادامه داد: در عین حال مردم می‌توانند در 24 ساعت شبانه روز در صورتی که شکایتی از بهداشت محیط داشتند با شماره‌های 1490 و 190 تماس بگیرند و امیدواریم همکاران ما در این حوزه با سرعت به این شکایات رسیدگی کنند.

وی ضمن تشکر از همه کسانی که از چند ماه قبل آمادگی‌های لازم را برای نظارت در ایام نوروز فراهم کرده‌اند گفت: امیدوارم هم بهداشت محیط هم اورژانس کشور و هم بیمارستان‌های ما در کل کشور امسال آرامش بیشتری را برای تک تک مردم فراهم کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha