سرپرست گروه تدوین "طرح بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره" با اشاره به شیوع بالای اختلالات روانی در کشور گفت: عدم امکان استفاده مردم از بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره می تواند سلامت روان جامعه را تهدید کند.

سیدمحمد مومنی در گفتگو با مهر به آمارهای منتشره در ارتباط با شیوع بالای اختلالات روانی در کشور که 15 تا 20 میلیون نفر از مردم جامعه را درگیر ساخته است، اشاره کرد و اظهارداشت: بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره از ضروری ترین نیازهای هر جامعه است.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با عنوان این مطلب که ارائه خدمات مشاوره و روان درمانی نیاز به جلسات متعدد دارد که در نتیجه آن هزینه های مراجعه نیز افزایش می یابد، افزود: پرداخت هزینه های مشاوره برای همه افراد جامعه امکان ندارد که همین مسئله مانع از استفاده مردم از خدمات بهداشت روانی می شود.

بر اساس گزارشهای وزارت بهداشت، 5 تا 10 درصد شیوع بیماریهای روانی در کشورمان را افسردگی تشکیل می دهد که با این وجود هفت تا هشت میلیون نفر از جمعیت کشور افسرده هستند.

مومنی گفت: عدم پوشش بیمه برای خدمات روانشناسی و مشاوره باعث می شود که سطح بهداشت روانی جامعه کاهش یابد که در نتیجه آن با شمار زیادی از افراد افسرده مواجه هستیم.

این مشاور مسائل اجتماعی و خانواده به تهیه طرح بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره در سال 1385 اشاره کرد و افزود: با همکاری و تلاش گروهی از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته روانشناسی، طرح مذکور تهیه و به نهادها و سازمانهای درگیر این موضوع همچون مجلس شورای اسلامی، نهاد ریاست جمهوری، وزارت رفاه و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران ارائه شد.

سرپرست گروه تدوین طرح بیمه خدمات روانشناختی و مشاوره در عین حال از توجه دولت به این طرح خبر داد و گفت: دکتر احمدی نژاد در سال 86 بر روی این طرح دستور دادند تا وزارت رفاه پیگیر آن باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha