یکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 17819

در یك پژوهش گسترده بین‌المللی كه در اواخر سال جاری میلادی صورت گرفته است معلوم شد كه استفاده طولانی مدت از تلفن همراه می‌تواند با بروز برخی از سرطانها ارتباط داشته باشد.

در این پژوهش 20 میلیون پوندی كه طی یك دهه از سوی سازمان جهانی بهداشت انجام گرفت، محققان دریافتند: كاربرانی كه زیاد از تلفن همراه استفاده می‌كنند در سالهای پیری و سالخوردگی بیشتر در معرض ابتلا به تومورهای مغزی قرار می‌گیرند.

نتایج این پژوهش اطمینان‌های مقامات را نسبت به بی خطر بودن این وسیله ارتباطاتی زیر سوال می‌برد. روزنامه تلگراف چاپ انگلیس ضمن اعلام این مطلب آورده است كه در چندین پژوهش قبل نیز رابطه استفاده از تلفن‌های همراه به میزان زیاد به مدت 10 سال یا بیشتر با بروز تومورهای مغزی تایید شده است.

رییس مركز تحقیقات اینترفون در انگلیس در این باره اظهار داشت كه گزارش جدید ما را موظف می‌كند كه یك «پیام هشدار بهداشت عمومی‌» در این زمینه برای مردم داشته باشیم و در این خصوص اطلاع رسانی لازم را انجام دهیم. این در حالی است كه دپارتمان بهداشت انگلیس در این رابطه هیچ دستورالعمل تازه‌ای ارائه نكرده ضمن این كه كاربرد تلفن همراه را برای بزرگسالان بی‌خطر دانسته و فقط توصیه می‌كند كه كودكان باید از این وسیله كم و كوتاه مدت استفاده كنند. در عوض در برخی از كشورها بویژه فرانسه هشدارهای جدی درباره خطرات كاربرد زیاد تلفن همراه ارایه شده است و در آمریكا نیز مقامات بر روی خطرات احتمالی این وسیله در حال انجام تحقیق‌های گسترده‌ای هستند.

در تحقیق اینترفون انگلیس تاثیر تماس با تلفن همراه بر روی سه نوع تومور مغزی و یك تومور غدد بزاقی بررسی شد. این مطالعات به صورت بین‌المللی و در 13 كشور مختلف انجام گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha