دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

دو پسر زورگیر در پوشش مسافركش، زنان را سوار كرده و با تهدید چاقو و قمه آنها را مورد ضرب و شتم و سرقت قرار می‌دادند. پلیس در بازجویی از متهمان فاش كرده است كه آنها دست‌كم ده‌ها نفر را به این شیوه در مناطق شرقی تهران مورد زورگیری و سرقت قرار داده بودند.

سلامت نیوز:دو پسر زورگیر در پوشش مسافركش، زنان را سوار كرده و با تهدید چاقو و قمه آنها را مورد ضرب و شتم و سرقت قرار می‌دادند. پلیس در بازجویی از متهمان فاش كرده است كه آنها دست‌كم ده‌ها نفر را به این شیوه در مناطق شرقی تهران مورد زورگیری و سرقت قرار داده بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، پانزده دی امسال زنی به كلانتری ١٤٤ جوادیه تهرانپارس رفت و به ماموران گفت كه از سوی دو سرنشین یك دستگاه خودروی پژو پارس مورد زورگیری با تهدید سلاح سرد قرار گرفته است. با شكایت او پرونده‌ای با موضوع «سرقت مسلحانه با سلاح سرد» تشكیل شد و برای رسیدگی در اختیار كارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز رسیدگی به پرونده، شاكی به كارآگاهان گفت: «آن شب در بومهن سوار یك دستگاه پژو پارس با دو سرنشین مرد شدم تا به سه راه تهرانپارس بروم. وقتی مدتی از حركت ماشین گذشت، ناگهان یكی از سرنشینان به صندلی عقب پرید و با تهدید چاقو و ضرب و شتم، جواهرات، عابربانك و رمزش و گوشی همراهم را دزدید. آنها سرانجام مرا در بزرگراه شهید زین‌الدین از ماشین بیرون انداختند و فرار كردند. چند روز بعد هم از حسابم بیش از دو میلیون برداشت شد كه فهمیدم كار همان زورگیرهاست.»


با ثبت شكایت مالباخته، كارآگاهان به بررسی تراكنش مالی حساب او پرداخته و متوجه شدند كه سارقان شامگاه همان روز با كارت عابربانك سرقتی، دو میلیون و ٥٠٠ هزار تومان كیف و لباس خریده‌اند. با شناسایی مركز خرید پوشاك در منطقه شمیران نو، كارآگاهان به آنجا اعزام و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی تصویر دو زورگیر شدند كه آن روز با یك دستگاه پراید نوك مدادی به محل رفته و با پول سرقتی، كیف و لباس خریده‌اند. با شناسایی هویت دو متهم، كارآگاهان به مخفیگاه آنها در شهر جدید پردیس اعزام و هردوی‌شان را دستگیر كردند. آنها پس از انتقال به پایگاه چهارم مورد بازجویی قرار گرفتند و اعتراف كردند كه طلا و جواهرات سرقتی را به مبلغ سه میلیون و ٥٠٠ هزار تومان به طلافروشی در منطقه شمیران نو فروخته‌اند.
طلافروش پس از دستگیری به اتهام خرید اموال مسروقه به كارآگاهان گفت: «آن روز، یكی از متهمان به مغازه‌ام آمد و با گریه و زاری مدعی شد مادرش در بیمارستان بستری است و برای انجام عمل جراحی نیاز به پول دارد. او قول داد كه كاغذ خرید طلا و جواهرات را بعدا برایم بیاورد. من فقط به خاطر دلسوزی طلاها را به قیمت واقعی خریداری كردم.»


همزمان در بازجویی از متهمان مشخص شد كه آنها تاكنون ده‌ها نفر را در شرق تهران به خصوص در مسیر تهران- پردیس به عنوان مسافر سوار كرده و با تهدید سلاح سرد و ضرب و شتم مورد زورگیری و سرقت قرار داده‌اند. خودروهایی كه بیشتر از سوی آنها استفاده می‌شد نیز سواری‌های ال ٩٠، پژو ٢٠٦ و پژو پارس سفید بود.


در ادامه رسیدگی به پرونده، مالباخته‌های دیگری نیز به پایگاه چهارم مراجعه و از متهمان شكایت كردند. یكی از آنها به كارآگاهان گفت: « شامگاه ٢٣ دی از تهرانپارس به مقصد حكیمیه سوار یك دستگاه خودروی ٢٠٦ سفید رنگ شدم اما پس از دوربرگردان خیابان جشنواره، ناگهان راننده ٢٠٦، از زیر پایش قمه‌ای بیرون آورد و با آن من را تهدید كرد. همزمان فردی كه در پشت صندلی راننده مخفی شده بود هم زیر صندلی بیرون پرید، به سمتم حمله كرد و از پشت گلویم را گرفت. آنها با چاقو من را مجبور به سكوت كردند و پس از سرقت كیف دستی‌ام، از ماشین بیرونم انداختند.»


شاكی دیگری نیز كه در میدان رسالت مورد سرقت متهمان قرار گرفته بود به كارآگاهان گفت: «به عنوان مسافر سوار خودروی متهمان شدم. در خیابان فرجام، یكی از آنها با چاقو تهدیدم كرد و یك میلیون تومان پول نقد و گوشی همراه و مدارك شناسایی‌ام را دزدید.»


با این همه، زورگیری به عنوان مسافركش تنها شگرد متهمان برای سرقت از مالباخته‌ها نبود. در ادامه تحقیقات مشخص شد كه آنها از عابران پیاده نیز زورگیری كرده‌اند. یكی از مالباخته‌ها كه به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته بود به كارآگاهان گفت: «٢٦ آذر امسال در اتوبان شهید صیاد شیرازی در حال پیاده روی بودم كه ناگهان دو سرنشین یك دستگاه خودروی ال ٩٠ نقره‌ای در مقابلم توقف كردند. آنها قمه‌ای زیر گلویم گذاشتند و با تهدید آن، گوشی همراهم را دزدیدند.»


سرهنگ كارآگاه فخرالدین افراسیابی، رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان جزییات پرونده از همه مالباختگانی كه به شیوه مشابه در مناطق مختلف شرق تهران به خصوص در سه راه تهرانپارس، رسالت، حكیمیه، تهرانپارس و نارمك مورد سرقت قرار گرفته‌اند، خواست تا برای پیگیری شكایت خود پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان، خیابان ابوذر غفاری، جنب كلانتری ١٢٠ سیدخندان مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha