دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 178223

یک متخصص طب اسلامی و سوزنی روش‌های نادرست مصرف مواد غذایی را عاملی مهم در بروز "روماتیسم" دانست و گفت: نگهدارنده‌ها در غذاهای کارخانه‌ای و روغن‌های صنعتی مانع رسیدن ویتامین D خورشید به بدن می‌شوند و همین امر عاملی برای بیماری روماتیسم است.

سلامت نیوز:یک متخصص طب اسلامی و سوزنی روش‌های نادرست مصرف مواد غذایی را عاملی مهم در بروز "روماتیسم" دانست و گفت: نگهدارنده‌ها در غذاهای کارخانه‌ای و روغن‌های صنعتی مانع رسیدن ویتامین D خورشید به بدن می‌شوند و همین امر عاملی برای بیماری روماتیسم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمد امین‌افرا اظهار کرد: روماتیسم بیماری است که بیشتر در سطح مفصل‌ها جای می‌گیرد و با درد و تورم مفاصل همراه است.

وی، تب بی‌دلیل، درد مفصل‌ها و ماهیچه‌ها، پیدا شدن بر آمدگی‌های کوچکی بر استخوان‌های سطحی آرنج، پشت دست و پا را از نشانه‌های بیماری روماتیسم عنوان کرد و گفت: تسکین و کاهش درد، کاهش تورم، کاهش یا توقف روند تخریب مفاصل و کمک به ایجاد احساس بهتر در فرد، از اهداف درمان روماتیسم است.

وی روش‌های نادرست مصرف مواد غذایی را عامل مهم بیماری روماتیسم دانست و گفت: نگهدارنده‌ها در غذاهای کارخانه‌ای و روغن‌های صنعتی مانع رسیدن ویتامین D خورشید به بدن می‌شوند و همین امر عاملی برای بیماری روماتیسم است.

این متخصص طب اسلامی و طب سوزنی، رژیم‌های غذایی خاص، ویتامین‌ها و سایر روش‌های دیگر را از موارد درمان روماتیسم اعلام و خاطر نشان کرد: بعضی از این غذاها علاوه بر درمان روماتیسم، به کاهش استرس بیمار کمک می‌کنند.

افرا در پایان به افراد مبتلا به روماتیسم تاکید کرد که از مصرف غذاهای سرد مانند ترشی، بستنی، آب ، دوغ و.... خودداری کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha