«رئیس جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط‌زیست ایران» برای توقف عملیات ساخت‌وساز غیرقانونی حاشیه رودخانه جاجرود در لواسان به سازمان بازرسی کل کشور نامه نوشت.

نامه مادر محیط زیست ایران به سازمان بازرسی کشور

سلامت نیوز: «رئیس جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط‌زیست ایران» برای توقف عملیات ساخت‌وساز غیرقانونی حاشیه رودخانه جاجرود در لواسان به سازمان بازرسی کل کشور نامه نوشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه وقایع اتفاقیه، در نامه مه‌لقا ملاح آمده است: «بدون شک همان‌گونه که مستحضر هستید در ابتدای سال ۱۳۹۴ تعداد ۷۰۰ اصله درخت در منطقه وردی شهر لواسان به‌وسیله شهرداری قطع شد. متعاقب آن عملیات تسطیح منطقه با وسایل مکانیکی سنگین انجام پذیرفت که مورد اعتراض فعالان محیط‌ زیست و اهالی منطقه قرار گرفت. درحال‌حاضر پرونده شکایت علیه شهرداری لواسان از طرف سازمان محیط ‌زیست مفتوح است اما با‌وجود چنین اقداماتی شهرداری منطقه به عملیات تسطیح و حاشیه‌گذاری با بلوک‌های سیمانی ادامه می‌دهد و بیم آن می‌رود آنچه در گردنه حیران یا سایر مناطق به وقوع پیوست اینجا نیز تکرار شود.»


ملاح همچنین در ادامه نامه خود اضافه کرده است: «جنابعالی مستحضر هستید که فرهنگ‌سازی یکی از عوامل بازدارنده تخریب منابع طبیعی و محیط‌ زیست محسوب می‌شود اما در مقابل چنین دست‌اندازی‌های گسترده در سطح کلان که مورد نکوهش مقام معظم رهبری نیز هست فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد رنگ می‌بازد و جایی برای ترویج فرهنگ محیط‌ زیست در شرایط کم‌آبی کنونی و گرمایش زمین باقی نمی‌گذارد.»


مادر محیط‌زیست ایران در پایان نامه سرگشاده خود یادآورشده است: «به‌این‌وسیله از جنابعالی درخواست می‌شود در اسرع وقت و پیش از تعطیلات نوروزی مانع از پیشرفت عملیات تخریبی در این منطقه شوید و اجازه ندهید طبیعت زخم‌خورده و آسیب‌پذیر کشور بیش از این مورد تجاوز قرار گیرد. پیشاپیش نوروز باستانی را خدمت جنابعالی تبریک عرض می‌‌کنیم و آرزوی سالی پربار برای کشور و مردم عزیزمان داریم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha