آخرین جلسه شورای معاونین دادسرای عمومی و انقلاب تهران در دادستانی تهران برگزار شد.

سلامت نیوز:آخرین جلسه شورای معاونین دادسرای عمومی و انقلاب تهران در دادستانی تهران برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده از سوی دادستانی تهران در حوزه‌های مختلف، از برگزاری سی جلسه آموزشی برای قضات و معاونین دادسرا در سال جاری خبر داد و همچنین اعلام کرد: در سال جاری چهل جلسه‌ کاری با موضوعات دفاع از کیفرخواست، اجرای احکام، جرایم خاص، مبارزه با مواد مخدر و همایش‌های تخصصی برگزار شده است.

وی در بیان تغییر سیاست دادستانی تهران در سال جاری گفت: از نیمه‌ دوم سال به این نتیجه رسیدیم که مناسب است به جای این که بنشینیم تا دستگاه‌ها به ما از مشکلات گزارش بدهند، ما به سراغ دستگاه‌ها برویم و مطالبه‌گری کنیم.

جعفری دولت‌آبادی در ارزیابی سیاست مطالبه‌گری، آن را موفق خواند و گفت: باید سیاست اجرایی را با سیاست پیش‌گیری پیوند بزنیم و همچنان که به سوی مجرمان می‌رویم، به سوی سیبل‌های مجرمانه مانند قهوه‌خانه‌ها، داروخانه‌ها، رستوران‌ها و دیگر اماکنی که در سطح شهر فعالیت دارند و فعالیت غیرقانونی آن‌ها می‌تواند بستر جرایم را فراهم نماید، حرکت کنیم.

دادستان تهران از ادامه‌ این سیاست در سال آینده خبر داد و از سرپرستان نواحی خواست به ویژه در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی مطالبه‌گری کنند و افزود: ما نباید منتظر دستگاه‌ها باشیم، بلکه باید برای مصونیت فرهنگی و اجتماعی ورود جدی کنیم.

جعفری دولت‌آبادی این سیاست را به منزله‌ جایگزینی دادسرا به جای دستگاه‌های اجرایی ندانست و گفت ما فقط می‌خواهیم حقوق مردم را مطالبه کنیم.

وی سپس با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر قریب به 6 هزار اصله درخت در خیابان ولیعصر از بین رفته است، مطالبه‌گری در حوزه‌ حقوق مردم را از جمله وظایف دادستان دانست.

جعفری دولت‌آبادی از اقدامات سرپرستان نواحی دادسرا در امر اجرای احکام قدردانی کرد و با اشاره به همایش اخیر اجرای احکام از سرپرستان خواست در بخش اجرای احکام سرمایه‌گذاری کنند.

دادستان تهران تجربه‌های همکاری دادستانی و پلیس در امر مبارزه با جرایم خاص را موفق خواند و با اشاره به جلسات متعددی که در این خصوص برگزار شد، اظهار کرد: متمرکز شدن بر روی جرایم خاصی مانند سرقت و مواد مخدر راهگشا خواهد بود.

دادستان تهران از مدیریت واحد دو دادسرای شهرداری‌ها و انفال و ثروت‌های عمومی (دادسرای زمین‌خواری) در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت این تدبیر به معنای ادغام دو دادسرای مذکور نمی‌باشد، بلکه هدف مدیریت واحد است که با هدف برنامه‌ریزی برای مسائل شهری تهران و مدیریت در این زمینه اتخاذ شده است.

جعفری دولت‌آبادی از معاونان دادسرا، دادستان‌های شهرستان‌ها و روسای دادگاه‌های بخش استان تهران خواست مسائل موجود در حوزه‌های خود را اولویت‌بندی کرده و بر این اساس برای سال آینده برنامه‌ریزی کنند.

وی با تاکید بر اینکه تهران بزرگ به یک برنامه منسجم نیاز دارد، اظهار کرد: ارائه‌ سیاست کلی از سوی دادستانی خواهد بود و تنظیم برنامه‌های محلی باید از سوی سرپرستان نواحی دادسرا و دادستان‌های شهرستان‌ها و روسای دادگاه‌های بخش به‌عمل آید.

دادستان تهران از دادستان‌های شهرستان‌ها خواست در امر جمع‌آوری معتادان متجاهر و معرفی آن‌ها به کمپ‌های ترک اعتیاد همکاری کنند.

وی سپس به موضوع مراسم آخرین شب چهارشنبه‌ سال پرداخت و اعلام کرد: دادستانی برای مقابله با اقدامات مضر و مزاحمت در این برهه‌ی زمانی آماده بوده و برنامه‌ریزی کرده است.

دادستان تهران هم‌چنین از تنظیم برنامه‌ کشیک در تمام نواحی دادسرا و حتی نواحی تخصصی از جمله دادسرای جرایم کارکنان دولت خبر داد و اعلام کرد: در ایام عید دادستان و تمامی معاونان با تلفن‌های روشن آماده اقدام جهت برقراری امنیت برای شهروندان هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha