نماینده یونیسف در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از پیشرفته ترین کشورهای جهان در زمینه سلامت است.

سلامت نیوز: نماینده یونیسف در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از پیشرفته ترین کشورهای جهان در زمینه سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، ویل پارکز (will parks) روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نشست «ارتقای فعالیت فیزیکی نوجوانان و دانش آموزان شهر کاشان با بهره گیری از ارتباطات بین بخشی» در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ایران در سه دهه گذشته با اجرای برنامه های موفق و دستیابی به پیشرفت های زیاد در بخش سلامت به هدف های توسعه سلامت جهانی دست یافته است.


وی با اشاره به اجرای طرح پایلوت ارتقای فعالیت فیزیکی نوجوانان و دانش آموزان شهر کاشان با بهره گیری از ارتباطات بین بخشی افزود: ایران در این طرح موفقیت های زیادی داشته که با تلاش بیشتر می تواند این طرح را در سطح این کشور توسعه و تعمیم دهد.


پارکز اجرای این طرح را عامل ترویج فعالیت فیزیکی و ورزشی در کنار تحصیل برای دانش آموزان دانست و گفت: این نوع برنامه ها برای ترویج فعالیت های فیزیکی و ورزشی در مدارس در دیگر کشورها مانند مکزیک، فیلیپین، اندونزی و شماری از کشورهای اروپایی نیز اجرا می شود.


نماینده یونیسف در ایران همچنین تصریح کرد: اجرای چنین برنامه هایی برای نوجوانان و دانش آموزان نقش تاثیرگذاری بر سلامت آنان دارد، چون فعالیت های فیزیکی و ورزشی فاکتورهای پیشگیری کننده از بیماری های غیر واگیر بشمار می روند.


ویل پارکز(dr.will parks) نماینده یونیسف در ایران و خانم کریستین وی کنت معاون وی به همراه سید تقی یمانی رئیس اداره سلامت نوجوانان وزارت بهداشت به منظور بازدید از اجرای طرح ارتقای فعالیت فیزیکی نوجوانان و دانش آموزان شهر کاشان با بهره گیری از ارتباطات بین بخشی که بصورت پایلوت در کاشان در حال اجراست، به این شهر سفر کرده است.


طرح ارتقای فعالیت فیزیکی نوجوانان و دانش آموزان شهر کاشان با بهره گیری از ارتباطات بین بخشی در سال 93 با همکاری یونیسف و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اجرا درآمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha