یک کارشناس طب سنتی ایران دلایل پاکسازی بدن در ابتدای بهار را تشریح کرد.

سلامت نیوز:یک کارشناس طب سنتی ایران دلایل پاکسازی بدن در ابتدای بهار را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, سید جواد علوی درباره دلیل بروز بیماری‌ها در بهار اظهار داشت: بهار دارای طبع گرم و تر است.

به‌گفته وی در زمستان، به‌خاطر قوی‌ترشدن دستگاه گوارش و نیاز بدن به مقابله با سرما، غذای بیشتری خورده می‌شود. در نتیجه، فضولات و مواد زائد بیشتری در بدن تولید می‌شوند که به‌دلیل سرمای زمستان و کاهش فعالیت‌های بدنی، دفع نمی‌شوند.

این کارشناس طب سنتی بیان داشت: این مواد زائد، بر اثر گرمای معتدل بهار، رقیق شده، در بدن پخش می‌شوند و اگر بدن نتواند آنها را به‌طور کامل دفع کند، به‌سوی اندام‌های ضعیف جاری می‌شوند.

علوی ادامه داد: این مواد زائد انسان را مستعد ابتلا به بیماری‌هایی مانند دمل‌ها و ورم‌های چرکی و جوش‌ها، خارش پوست، ورم حلق، زکام، گرفتگی صدا، سرفه، حساسیت‌های فصلی (رینیت آلرژیک)، درد و ورم‌های مفصلی، و حتی صرع و سکته‌ها می‌کند.

وی اضافه کرد: پس می‌توان پیش‌بینی کرد که کسانی که در زمستان، به‌سبب پُرخوری و کم‌حرکتی، دچار انباشت مواد زائد در بدن شده‌اند، در بهار بیشتر بیمار می‌شوند.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: زمان مناسب برای رژیم‌های پاکسازی، آغاز بهار طبی، یعنی زمانی است که هوا بهاری شود و نه از سرمای زمستان خبری باشد، نه هوا خیلی گرم شده باشد.

علوی یادآور شد: این زمان معمولاً منطبق بر نیمه دوم اسفند و نیمه نخست فروردین است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha